בעולם

מזעזע: נפתחה מסעדת שווארמה בשם "ה-7 באוקטובר"

אין גבול לרוע: כבר שמענו על מסעדות ישראליות שזוכות לחרם, על מפגינים פרו-פלסטינים שמרססים צלבי קרס בכניסה למסעדות ואפילו על מנות המוגשות בשם "מהנהר לים". אך כעת מתגלה שיא חדש והפעם - בבירת ממלכת ירדן, שם נפתחה מסעדת שווארמה בשם "7 באוקטובר", ברשת הגיבו בחומרה: "מגעיל ודוחה"

מערכת ice |  2
מסעדת 7 לאוקטובר (צילום טוויטר)
השבוע, נפתחה במסעדת שווארמה חדשה בעמאן, בירת ירדן בשם - "7 באוקטובר". זאת לאחר שב-1 בנובמבר 2023 במהלך מלחמת חרבות ברזל, החזירה ירדן את שגרירה מתל אביב לרבת עמון ובנוסף הודיעה כי השגריר הישראלי לא ישוב לירדן עד סיום הלחימה בעזה. למהלך זה קדמו הפגנות המוניות נגד ישראל ואף ניסיונות הסתערות על שגרירות ישראל בירדן.
גם העיתונאי נדב בורנשטיין הגיב על ההחלטה לפתוח מסעדה עם שם שמזכיר את התאריך של הטבח הנורא וכתב: "דוחה ומחליא: בירדן נפתחה מסעדת 7.10. איזה שלום זה כשאלה התמונות מירדן, בעמאן נפתחה שווארמייה בשם ה-"07.10" ב-הוקרה לטבח בישראל״. כל הטבחים לובשים מדים שעליהם כתוב בענק ״אוקטובר 7״ ולפי הסרטון המקום הומה הילדים שזה מה שהם גדלים עליו שה7.10 זה משהו שצריך לחגוג ולהוקיר. זה מחליא וזה דוחה".
 

זאת לא הפעם הראשונה שירדן מחזירה את שגרירה מתל אביב. בפעם האחרונה זה קרה בשנת 2019, כשהיחסים בין ישראל ובין ירדן היו עכורים במיוחד. אז השגריר הוחזר במחאה נגד ההתנכלות לאזרחים הירדנים המבקרים את קרוביהם בשטחי הרשות הפלסטינית.
בשנתיים האחרונות חלה גם עלייה דרמטית בהברחות נשק מירדן ליו"ש, וההערכה בצה"ל היא שאיראן עומדת מאחורי המבצע. מדובר על יותר מ־1,000 כלי נשק מסוגים שנתפסו לאורך הגבול.
נזכיר כי שבועות האחרונים, מדווחים תושבים ישראלים לאורכה של בקעת הירדן על קולות ירי תכופים מאזור הגבול. לרשתות החברתיות אף הועלו סרטונים המתעדים את קולות הירי הנשמעים מאשדות יעקב ומהסביבה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הבנתי: הם חושבים שזה מצחיק או משהו?????????????????? (ל"ת)
    אנדר וויגין 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לגנות את ירדן בהג לאספקה נשק לחמאס ארגון טרור
    יקי 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מתי התגובה ממשלת ישראל
    סגור