בעולם

מצור על הים האדום ויבוא בסכנה: השלכות האיום הכלכלי מתימן

המיליציות צפויות לתקוף כל ספינה ששטה לעבר ישראל, ללא קשר לאזרחות בעליה: "אם עזה לא מקבלת את המזון והתרופות, כולן יהפכו יעד לכוחותינו המזוינים". בצל החשש מפגיעה בסחורה שצפויה להגיע ארצה, ראש המל"ל הנגבי אינו שולל תגובה ישראלית

מערכת ice | 
ספינת המשא בבעלות ישראלית שנחטפה על ידי החות'ים (צילום shutterstock, צילום יוטיוב/ Sky News)
לאחר שתקפו אוניות משא בבעלות ישראלית מלאה או חלקית ואף הצליחו להשתלט על חלקן, אמש (שבת) המורדים החות'ים בתימן הכריזו כי יפעלו למניעת מעבר של כל ספינה העושה את דרכה לישראל דרך הים האדום. המיליציות צפויות לתקוף כל כלי שיט, בין אם כזה הנמצא תחת בעלות ישראלית ובין אם לאו. בתוך כך, דובר המורדים החות'ים בתימן יחיא סריע שיגר איום חסר תקדים בהצהרתו לתקשורת.
"אם עזה לא מקבלת את המזון והתרופות שהיא צריכה", הצהיר סריע, "כל הספינות בים האדום ששטות לעבר הנמלים הישראלים, בלי קשר לאזרחות הבעלים שלהן, יהפכו ליעד עבור הכוחות המזוינים שלנו". האתר האמריקני פוליטיקו דיווח כי גורמים רשמיים בארה"ב מבקרים את התגובה הרפה של הממשל להתקפות החות'ים נגד ספינות בים האדום, במסגרת ניסיונם לפגוע בכלי שיט הקשורים לישראל.
בראיון שנערך אמש עם ראש המל"ל צחי הנגבי הצהיר כי רה"מ בנימין נתניהו הודיע לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולקנצלר גרמניה אולף שולץ, כי אם הם לא יפעלו נגד המורדים בתימן ישראל תיזום מתקפה בעצמה. לפני ימים ספורים נתקפו שלושה כלי שיט במשך שעות, אירוע שגרר התערבות של המשחתת האמריקנית קרני. החשש הוא כי הממשל האמריקני מנסה להמעיט בכוונה בממדי האיום הנשקף לכוחות האמריקניים, אף שמדובר באיום גדול.
לאורך כל השבוע נמשכו מתקפות החות'ים על ישראל באמצעות טילי שיוט וקרקע-קרקע. במתקפה הימית שאירעה ביום ראשון נאלצה המשחתת קרני להתערב אחרי שקיבלה קריאות מצוקה בעקבות שיגור טילים וכטב"מים של החות'ים לעבר שלושה כלי שיט מסחריים שונים, בהם כאלה שנחשדו כישראליים. המשחתת האמריקנית פתחה באש והפילה שלושה כלי טיס בלתי מאוישים, בהם אחד לפחות שהתקרב אליה.
 
על פי הדיווח, בכירים בממשל ובמשרד ההגנה סבורים כי החות'ים לא הציבו לעצמם כיעד לפגוע בספינת המלחמה האמריקנית, אבל מקורות בקיאים בפרטים אמרו כי אין ספק שכוחות הצי האמריקני בים האדום ובמפרץ הפרסי נמצאים תחת איום. גורם אמריקני רשמי אחר טען בשיחה עם פוליטיקו כי הממשל ממעיט בחומרת המצב בים האדום כדי להימנע מהסלמה במתיחות באזור בצל המלחמה בין ישראל לחמאס:
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה