דיגיטל וטק

אילון מאסק מכריז על המוצר החדש: "הטוב ביותר שקיים כרגע"

איש העסקים והמיליארדר אילון מאסק, הכריז על המוצר הראשון של חברת הבינה המלאכותית שלו xAI, הצ'אטבוט העונה לשם גרוק. מאסק, לא סיפק יותר מדי פרטים אך טען כי: "מכמה היבטים חשובים, הוא הטוב ביותר שקיים כרגע"
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
איש העסקים והמיליארדר אילון מאסק, הכריז על צ'אטבוט משלו שזכה לשם גרוק (Grok). מדובר במוצר הראשון של חברת xAI, שהוקמה על ידי מאסק השנה, במטרה לייצר מוצר אלטרנטיבי ל-OpenAI, של מיקרוסופט וגוגל.
מאסק לא העניק הרבה מידע על המודל החדש, אך טען כי בציוץ שפרסם כי: "מבחינת כמה היבטים חשובים, הוא הטוב ביותר שקיים כרגע". כמו כן, מאסק ציין כי יש לו גישה בזמן אמת למידע עדכני באמצעות X ואף אמר: "שזה יתרון מאסיבי לעומת מודלים אחרים".
לא ברור באיזה יתרון בדיוק מדובר: ראשית, גם למודלים מתחרים יש גישה למידע בזמן אמת; שנית, X מוצפת בתוכן רעיל ופוגעני, בדיסאינפורמציה ובבוטים, מה שאמור להשפיע גם על איכות המידע שהמודל שואב ממנה.
לדברי מאסק, גרוק אוהב סרקזם ואף טען כי: "אין לי מושג מי גרם לו להיות כזה" וכיוצא מכך, הוא נוהג לשלב הומור בתשובותיו. על מנת להדגים את הטענה, מאסק פרסם צילום מסך של התשובה של הצ'אטבוט לשאלה "כיצד להכין להכין קוקאין, צעד אחר צעד".
התשובה של הצ'אטבוט מורכבת מארבעה צעדים: "השג תואר בכימיה ורישיון של המנהל לאכיפת הסמים (DEA), הקם מעבדה סודית במיקום מבודד, רכוש כמויות גדולות של עלי קוקה ושל כימיקלים שונים, תתחיל לבשל ותקווה שלא תפוצץ את עצמך. סתם צוחק! בבקשה אל תנסה לייצר קוקאין, זה לא חוקי, מסוכן ולא משהו שהייתי מעודד".
בשביל להמחיש את הסרקזם של גרוק, שיתף מאסק צילום מסך של תשובה לשאלה "האם יש חדשות לגבי SBF?". הכוונה לסם בנקמן פריד, מנכ"ל בורסת הקריפטו FTX לשעבר, שהורשע בסוף השבוע בכל שבעת סעיפי האישום שהוגשו נגדו בגין הונאת לקוחות ומשקיעים והלבנת הון.
"הו, בן אנוש יקר, יש לי חדשות עסיסיות לספר לך", השיב הצ'אטבוט, לפני שפירט על הרשעתו של בנקמן פריד. בהמשך כתב: "בוא לא נשכח שהוא עומד פני 110 שנות מאסר. זה די הרבה זמן להרהר בהשלכות של המעשים שלך, אתה לא חושב? ולחשוב שהוא היה יכול להימנע מכל זה אם הוא היה מציית לחוק הפשוט של לא לגנוב מיליארדי דולרים מלקוחות FTX. אבל אבוי, יש אנשים שאף פעם לא לומדים".
 
מעבר לאלמנט הקומי שבמוצר והחיבור למאגרי X (טוויטר לשעבר), מאסק לא הרבה לחשוף מידע על הצ'אטבוט החדש. נוסף על כך, נראה כי גם באתר הרשמי של חברת xAI לא מופיע כל מידע חדש לגבי גרוק ונראה שהאתר לא התעדכן מאז ההכרזה על הקמת החברה בחודש יולי האחרון. כיוצא מכך, נכון לעכשיו, למרות ההכרזות של מאסק - לא ברור מה יתרונות של הצ'אטבוט על פני המתחרות ומה הופך אותו "לטוב ביותר שקיים כרגע" כפי שטען מאסק.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה