דיגיטל וטק

מאסק מעורר סערה: "אחבר את עזה לאינטרנט עם סטארלינק"

האיש העשיר בעולם וגם אחד המוזרים בהם, תופס צד במלחמה והצהיר בציוץ כי יאפשר לארגוני הסיוע ברצועת עזה להתחבר לאינטרנט באמצעות שירות סטארלינק - זאת אחרי שהאינטרנט לרצועה נותק. בציוץ תמוה נוסף גם רמז שאיראן היא קורבן של ארה"ב
מערכת ice |  1
SpaceX תמשיך לממן מסופי אינטרנט לווייני Starlink לאוקראינה (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
אחרי טראמפ ופוטין, גם המיליארדר אילון מאסק מפנה עורף לרה"מ בנימין נתניהו עמו נפגש רק בחודש שעבר. בשני ציוצים ברשת החברתית שלו X (לשעבר טוויטר), הודיע כי יאפשר לארגוני הסיוע ברצועת עזה להתחבר לאינטרנט בתקשורת לווינית של סטארלינק שבבעלותו, וכן רמז שהצד התוקפני בין ארה"ב לאיראן היא דווקא ארה"ב.
לאחר שהיום (שבת) נודע שרשת האינטרנט ברצועת עזה קרסה עקב הפגזות חיל האוויר, צייצה ב-X חברת הקונגרס האמריקאי אלכסנדריה אוקסיו קורטז: "ניתוק כל תקשורת לאוכלוסיה של 2.2 מיליון איש אינו מתקבל על הדעת. עיתונאים, אנשי רפואה, מאמצים הומניטריים וחפים מפשע נמצאים כולם בסכנה. אני לא יודעת איך אפשר להגן על מעשה כזה. ארצות הברית גינתה באופן היסטורי את הנוהג הזה".

בעלי X אילון מאסק הגיב בציוץ משלו כי: "סטארלינק תתמוך בקישוריות לארגוני סיוע מוכרים בינלאומיים בעזה".
 
עוד קודם לכן, העלה מאסק עוד ציוץ מעורר מחלוקת המציג איור של מפת איראן המוקפת בבסיסי צבא ארה"ב. מעל האיור כותרת "איראן רוצה מלחמה", ומתחתיו כתב: "תראו איך הם מציבים את המדינה שלהם קרוב לבסיסי הצבא שלנו". כן הוסיף בציניות של משחק מלים: "הו, האיראניה".
 
רק לפני כשבועיים דווח כי משרד התקשורת בוחן את האפשרות להתחבר לשירות סטארלינק. Starlink פועל תחת חברת האם SpaceX, והוא מבוסס על אלפי ננו-לווינים שמשייטים במסלול הלוויני הנמוך של כדור הארץ. בגובה של כ-550 ק"מ מעל פני כדור הארץ. המטרה של הלווינים הללו היא לספק רשת תקשורת אינטרנטית שמסוגלת להגיע באופן תיאורטי לכל נקודה בעולם, לא משנה כמה נידחת שרק תהיה, וללא תלות בספקיות אינטרנט ובחיבור שלהן וכך לייצר אינטרנט מהיר גם במקרים בהם תשתית האינטרנט באזור נפגעת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב עכשיו אני יודע שהוא גאון אבל משוגע ולא בריא בנפשו (ל"ת)
    אמיר 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור