בעולם

ציר הרשע: הסכם חדש ומדאיג בין איראן-רוסיה-חיזבאללה

במסגרת הסכם שחתמו שלושת הצדדים, חיזבאללה צפוי לספק לכוחות התומכים באסד נשק ישן תמורת אספקת נשק חדיש מהאיראנים. הרוסים ישתמשו בחלק מהנשק הישן לתגבור הכוחות באוקראינה
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock)
הסכם חדש שנחתם לאחרונה בין איראן, רוסיה וחיזבאללה, קובע כי חיזבאללה צפוי למסור בקרוב את כלי הנשק הישנים שברשותו לכוחות בדלניים בסוריה. בתמורה, ארגון הטרור הלבנוני יקבל נשק חדיש מאיראן.
מקור בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים סיפר לעיתון הכווייתי אל-ג'רידה, כי חלק מהנשק שחיזבאללה ימסור לכוחות הבדלניים בסוריה יעבור לרשות רוסיה, שתשתמש בו לצורכי הלחימה שלה באוקראינה. אותו מקור עוד טען כי הארגונים הסוריים שיקבלו את הנשק הם ארגונים התומכים במשטר אסד ונלחמים למענו.
המלחמה האיומה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת ולפני שבוע, הכוחות המיוחדים בצבא אוקראינה דיווחו כי מפקד צי הים השחור בצבא רוסיה, אדמירל ויקטור סוקולוב, נהרג במתקפה של הצבא האוקראיני על מטה הצי בעיר סבסטופול שבחצי האי קרים.
במהלך המתקפה נהרגו 34 קצינים רוסים ו-105 נפצעו. משרד ההגנה הרוסי לא התייחס למותו של אדמירל סוקולוב, ועם זאת לא הכחישו אותו.
הצבא האוקראיני הוסיף כי המתקפה נועדה לפגוע בפגישה שקיימה הנהגת הצי הרוסי בסבסטופול שבחצי האי קרים. תיעודים רבים ברשתות החברתיות הציגו נזק כבד ביותר. קירילו בודאנוב, ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, עדכן כי קולונל ג'נרל אלכסנדר רומנצ'וק, מפקד מערך ההגנה של צבא רוסיה במחוז זפוריז'יה נהרג במתקפה.
רומנצ'וק אמון על כלל מערך ההגנה של צבא רוסיה בהגנה מול המתקפה של צבא אוקראינה. זוהי החזית העיקרית של הלחימה בשעה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה