בעולם

פולין מתכוננת לבחירות: כמיליון תומכי האופוזיציה מחו בבירה

לקראת הבחירות לפרלמנט הפולני, כמיליון איש יצאו לרחובות ורשה במטרה למחות נגד המפלגה ששולטת במדינה מאז 2015. ראש האופוזיציה הנוכחית נאם על במה מול המוחים וטען כי הממשלה הנוכחית עלולה להוציא את פולין מהאיחוד האירופי
מערכת ice | 
המחאה בוורשה (צילום CNN News18 יוטיוב)
בעוד כשבועיים פולין תקיים בחירות לפרלמנט ועל כן בימים אלו מתנגדי הקואליציה הנוכחית יוצאים לרחובות במטרה לגרום ליותר ויותר אזרחים להצביע נגד השלטון הנוכחי. אתמול (ראשון) הם קיימו הפגנת ענק ועל פי ההערכות והתיעוד מהאירוע, נכחו בה כמיליון איש.
לפי הרשויות המקומיות, ייתכן ומדובר בהפגנה הגדולה ביותר בהיסטוריה הפולנית. מנגד, תיאורים של גופי תקשורת אחרים שבחלקם תומכים במשטר הנוכחי, העידו כי הגיעו רק כמאה אלף איש ודיווח אחר כ-600-800 אלף איש.
למרות המחאה העצומה, הסקרים העדכניים מעידים כי המפלגה השלטת עדיין תנצח בבחירות, אם כי היא תתקשה להשיג רוב, כך על פי וואלה. הסיבות לכך הן חוסר שביעות הרצון מיוקר המחייה ומחשש לדמוקרטיה במדינה. 
במחאה נאם מנהיג מפלגת האופוזיציה, דונלד טוסק, ובדבריו טען כי הבחירות מסמנות לידה מחודשת למדינה. עוד הוא אמר כי למרות הכחשות צידה, ישנו חשש שהמפלגה השולטת בימים אלו עלולה להוציא את פולין מהאיחוד האירופי, ויותר מכך כי לתוצאות הבחירות הקרובות יש את ההזדמנות להשפיע על ההגבלות שהוטלו על נשים במדינה בנושא ההפלות.
המפלגה השולטת בימים אלו נמצאת בשלטון מאז שנת 2015. בשנים אלו היא העבירה רפורמה במערכת המשפט ואף בתקשורת הציבורית. בחודשים מאז החלה המחאה נגד הרפורמה המשפטית בישראל, לא פעם הייתה התייחסות שלילית לרפורמה הפולנית והתבצעו השוואות רבות בין השתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה