בעולם

טרודו מאשים: הודו רצחה מנהיג סיקי על אדמת קנדה

ראש ממשלת קנדה טרודו הצהיר אמש כי קנדה מאשימה את הודו ברצח של מנהיג סיקי על אדמת קנדה, והבהיר כי מדובר בהפרת ריבונותה של קנדה. בעקבות ההצרה, קנדה עצרה שת"פים כלכליים עם הודו ואפילו גירשה דיפלומט שלכאורה סייע לרצח
מערכת ice | 
ג'סטין טרודו, נרנדרה מודי (צילום shutterstock, freepik)
האם קנדה והודו בדרך למשבר דיפלומטי חריף? ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, האשים אתמול את הודו ברצח של מנהיג סיקי מבוקש בשטחה של קנדה. טרודו טען כי לממשלתו יש ראיות למעורבות הישירה של הודו והוסיף כי מדובר בהפרה של ריבונות קנדה.
הרצח המדובר התרחש באמצע חודש יוני האחרון, ובמסגרתו נורה למוות הרדיפ סינג ניג'ר בסמוך למקדש סיקי בבריטיש קולומביה בידי חמושים שזהותם לא ידועה. לפי N12, ניג'ר היה מנהיג חשוב עבור הקהילה הסיקית שבקנדה, ובין היתר תמך בהקמת מדינה סיקית בצפון-מערב הודו. בהודו הוא זכה לגינוי מהממשלה הלאומנית ולכן היה מבוקש בעבירות טרור ואף היה פרס על ראשו בסך 16 אלף דולר.
בעקבות הצהרתו של טרודו, המדינה הפסיקה מספר שיתופי פעולה כלכליים בין שתי המדינות ושרת החוץ הקנדית אפילו גירשה דיפלומט הודי מהמדינה והאשימה אותו בכך ששימש בתור זרוע המודיעין ההודי בקנדה במסגרת הרצח.
בהודו הגיבו כבר לטענות הקשות וקראו להן "אבסורד". בעבר הודו ביקרה את קנדה על כך שלא נקטה בפעילות חריפות יותר נגד מוחים סיקים שמחו על אדמתה נגד הממשלה ההודית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה