בעולם

מהפכה משפטית? נחשף שופט העליון שטס ומבלה על חשבון מיליארדר

שופט בית המשפט העליון בארה"ב קלרנס תומאס, נאלץ להודות כי לא דיווח כראוי על טיסות במטוסו הפרטי של המיליארדר הרפובליקני הרלן קרואו, כמו גם על חופשות שמימן לו ואפילו עסקת נדל"ן. תחקירים מגלים כי השופט השמרן הסתיר מתנות יקרות ערך נוספות
מערכת ice |  1
מטוס (צילום unsplash, vecteezy)
שחיתות בבית המשפט העליון בארה"ב? השופט השמרן קלרנס תומאס הודה כי השתמש מספר פעמים במטוסו הפרטי של המיליארדר איל הנדל"ן הרלן קרואו, אחד התורמים הגדולים למפלגה הרפובליקנית.
אתר פרו־פבליקה חשף כבר לפני מספר חודשים כי השופט תומאס לא דיווח על כך שקיבל מקרואו מתנות יקרות ערך, בהן טיסות במטוס הפרטי, שהות באתר נופש ועוד. השניים מיודדים זה עשרות שנים, מה שמעלה שאלות לגבי השפעה ואתיקה בבית המשפט העליון במדינה.

תומאס הודה לראשונה כי היה צריך לדווח על מכירת נדל"ן לתורם הפוליטי המיליארדר הרלן קרואו ב-2014. בטופס הגילוי הפיננסי השנתי שלו, טען תומאס כי הוא "לא הבין בשוגג" שצריך לחשוף את העסקה בפומבי. בטופס חשף גם תומאס שקיבל שלוש נסיעות במטוס הפרטי של קרואו בשנה שעברה.
עורך דינו של תומס, אליוט ברקה, טען כי "לאחר שבדקתי את הרישומים של השופט תומאס, אני בטוח שלא הייתה שום עבירה על אתיקה מכוונת, וכל שגיאות דיווח קודמות היו בשוגג לחלוטין".
 
אלא ש-ProPublica חשף את נדיבותו המוגזמת של איל הנדל"ן מטקסס, כולל הפלגות ביאכטות, טיסות במטוס פרטי, רכישת בית אמו בג'ורג'יה ותשלומי שכר הלימוד. לפי הפרסום תומאס קיבל לפחות 38 חופשות ו-26 טיסות במטוס פרטי ממיליארדרים רבים.
שופטים נדרשים על פי חוק אתיקה פדרלי, שעבר לאחר פרשת ווטרגייט, לחשוף בפומבי את רוב המתנות שהם מקבלים. הגנתו של תומס מתרכזת בחפירה בחוק המכונה "אירוח אישי". הפטור קובע שאין לחשוף מתנות של "אוכל, לינה או בידור שמתקבלות כאירוח אישי". מערכת המשפט עדכנה את הנחיותיה מוקדם יותר השנה כדי להבהיר כי הפטור אינו חל על נסיעות במטוס פרטי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למדו מביבי, הכל אצלו מתנות מחברים (ל"ת)
    לולי 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור