בעולם

לונדון מנסה לשים סוף לחנויות האהובות ברחוב אוקספורד

רחוב אוקספורד, אחת מהאטרקציות המוכרות של לונדון, עבר שינוי עצום ובמקום חנויות בגדים ששטפו את הרחוב, כיום הוא מלא בחנויות ממתקים וחנויות מזכרות זולות. כעת הרשויות יוצאות במאבק כנגד התופעה  
מערכת ice | 
לונדון (צילום ויקיפדיה)
על פי הפרסומים של עיריית לונדון, חנויות הממתקים והמזכרות פועלות באופן לא חוקי ופוגעות אנושות במעמדו האייקוני של הרחוב שהפך עם השנים לייעד תיירותי ממעלה ראשונה.
כיום לצד כל חנות יוקרתית או חנות דגל ברחוב ניתן למצוא גם את החנויות המוזלות. על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, המועצה המקומית אשר האזור נמצא בתחום האחריות שלה טוענת כי באופן ניכר החנויות מורידות את המוניטין של הרחוב כולו. על פי גורמים במועצה נמסר כי כיום פועלות ברחוב בין 25 ל-30 חנויות מסוג זה, המייצגות קרוב ל-10% מכלל החנויות. זאת בנוסף לכ-40 חנויות שנותרו ריקות מאז פרוץ מגפת הקורונה.
למרות העובדה שבחודשים האחרונים פשטו הרשויות על חלק מחנויות הממתקים וסגרו אותן בשל מכירת סחורה מזויפת או לא חוקית נוצר מצב מצער וזו משום שמועצת העיר לא יכולה לעשות דבר כנגד החנויות החשודות בהלבנת הון משום שתחום זה תחת תחום האחריות של רשות המיסים.
בכל זאת יש סיכוי לשינוי לטובה מעמדו של הרחוב וזו לאחר שמספר מותגים ידועים מתכוונים לפתוח חנויות ברחוב הודות להורדה של מסים ופתיחה של קו חדש של הרכבת התחתית שיחצה את אוקספורד. כך למשל, איקאה מתכוונת לפתוח בעוד כשנה חנות במרכז האזור. בדומה חנות המוזיקה HMV שסגרה ב-2019 את החנות שלה ברחוב לאחר 98 שנים פועלת לפתיחת חנות חדשה באותו המיקום. מוקדם יותר השבוע אף פתחה רשת התכשיטים פנדורה חנות שלישית באוקספורד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה