בעולם

נגנב מהילידים: כך סקוטלנד תשיב לקנדה פסל בגובה 11 מטר

במהלך החודש הקרוב ישיב מוזיאון סקוטלנד לקנדה פסל בגובה 11 מטרים שרכשה בשנת 1929. המוצג המרשים, שעשוי כולו מעץ, עומד בתצוגה כמעט מאה שנה, אך ילידים קנדים טוענים כי המוצג נגנב מהכפר שלהם
מערכת ice | 
מוזיאון (צילום shutterstock)
ההיסטוריה באה על תיקונה לאחר כמעט מאה שנה. במהלך החודש הקרוב ישיב מוזיאון סקוטלנד לקנדה פסל בגובה 11 מטרים שרכשה בשנת 1929. המוצג המרשים, שעשוי כולו מעץ, עומד בתצוגה כמעט מאה שנה, אך ילידים קנדים טוענים כי המוצג נגנב מהכפר שלהם כשהם לא היו שם.
כאמור הגובה של הפסל המרשים מגיע ל-11 מטר והוא שוקל טון. לפי כלכליסט, הפסל יוחזר לילידים הקנדים ששמם ניסגאאה, והמסע אליהם לא הולך להיות פשוט כלל. השבוע המוזיאון פרסם כי משלחת מיוחדת מהשבט הגיעה כדי לבצע טקס רוחני במוזיאון לפני תחילתו של מבצע ההעברה שיימשך לא פחות מחודש.
הפסל יוטס בעזרת חיל האוויר הקנדי לאורך מסע של 6,760 קילומטר. לפי דבריו של מנהל מחלקת האומנות במוזיאון, המבצע דרש הכנה מוקדמת סבוכה שכללה פינוי חללי גלריה, הקמת פיגום ייחודי ועריסה שתאפשר את הנחתו של הפסל על הקרקע. לאחר מכן העברת הפסל תכלול סגירת כבישים בדרך לבסיס חיל האוויר באזור.
העמוד הייחודי פוסל בשנת 1855 מעץ אורן אדום אחד, וחרוטות עליו דמויות של בעלי חיים ובני אדם. החריטות והסמלים שעל גבי הפסל מתארים סיפור של לוחם שהיה אמור להיות המנהיג של השבט. כאמור בשנת 1929 הפריט נמכר למוזיאון הסקוטי בידי האנתרופולוג הקנדי מריוס ברבו, אך כאמור השבט טוען כי הפריט לא היה באמת שייך לצדדים היות שנגנב מהם במרמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה