דיגיטל וטק

כישלון חרוץ לרוסיה בחלל: החללית "לונה" התרסקה על הירח

לראשונה מזה 47 שנה ניסתה רוסיה להנחית חללית על הירח, אך סוכנות החלל הרוסית הודיעה כי אבד הקשר עם החללית "לונה" שהתרסקה על הירח, במדינה פתחו בוועדת חקירה לבדיקת המקרה
מערכת ice | 
ירח מלא (צילום pixabay)

הניסיון הרוסי הראשון להנחית חללית על הירח מזה 47 שנה הסתיים בכישלון חרוץ, זאת לאחר שאבד אמש הקשר עם החללית "לונה" שהתרסקה על פני הירח. בסוכנות החלל הרוסי הודיעו כי וועדת חקירה מיוחדת הוקמה לבדיקת נסיבות המקרה.

סוכנות החלל הרוסית "רוסקוסמוס" שיגרה הודעה קצרה: "החללית עברה למסלול בלתי צפוי, וחדלה להתקיים כתוצאה מהתנגשות על פני הירח". כבר אתמול בצהריים התברר כי משהו לא הולך כשורה כאשר סוכנות החלל הרוסית הודיעה על "מצב חירום" במהלך התמרון לקראת נחיתת החללית על הירח.

החללית "לונה" שוגרה לפני כעשרה ימים מנמל החלל המזרחי בווסטוצ'ני הנמצא כ-5,500 ק"מ ממזרח למוסקבה. המסה של לונה 25 הוא 1.8 שטון והחללית עצמה נושאת 31 ק"ג של ציוד מדעי. מטרתה של לונה היה לבדוק דגימות סלעים מעומק של עד 15 ס"מ כיד לבדוק את אפשרות ההימצאות של מים קפואים על פני הירח. משימתה הקודמת של סוכנות החלל הרוסית הייתה מוצלחת יותר. זה קרה לפני 47 שנה כשהחללית לונה 24 שוגרה לירח, אספה דגימות וחזרה לכדור הארץ.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה