בעולם

היסטוריה: משלחת ישראלית בראשות השר ברקת הגיעה לוייטנאם

שר הכלכלה ניר ברקת: "זהו ביקור חשוב והיסטורי שפותח את השערים של אסיה למדינת ישראל ויעצים את הקשרים שלנו באיזור. חשיבותה של אסיה כשוק יצוא עבור ישראל הולכת ועולה עם השנים. בתוך יבשת הענק הזו, בולטות וייטנאם וסינגפור כשותפות כלכליות משמעותיות של מדינת ישראל"
מערכת ice |  2
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
שר הכלכלה ניר ברקת החל בביקור רשמי בוייטנאם, בראש משלחת עסקית המונה 21 חברות ישראליות. ביקורו של השר ברקת מגיע על רקע חתימת הסכם הסחר החופשי עם וייטנאם, השלישי שנחתם בשנים האחרונות עם מדינה אסייתית, לאחר קוריאה הדרומית ואיחוד האמירויות. שר הכלכלה יוביל משלחת עסקית לסדרת פגישות בדרום מזרח אסיה והפאסיפיק.
שר הכלכלה ניר ברקת: "זהו ביקור חשוב והיסטורי שפותח את השערים של אסיה למדינת ישראל ויעצים את הקשרים שלנו באיזור. חשיבותה של אסיה כשוק יצוא עבור ישראל הולכת ועולה עם השנים. בתוך יבשת הענק הזו, בולטות וייטנאם וסינגפור כשותפות כלכליות משמעותיות של מדינת ישראל. וייטנאם מוכיחה באופן עקבי כושר צמיחה כלכלית לצד יזמות וכושר צמיחה מקומי שעתידים לצמוח ביתר שאת כתוצאה מהסכם הסחר החופשי עליו חתמנו לאחרונה הודות לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות. סינגפור היא שותפה כלכלית ואסטרטגית ארוכת שנים שלנו, ואני שמח על ההזדמנות לבקר בשתי המדינות הללו ולפעול לחיזוק יחסינו הכלכליים".
השר ברקת יתחיל את ביקורו המקצועי בעיר הו צ'י מין סיטי בוייטנאם בפגישה עם יו"ר המפלגה הקומוניסטית של אזור העיר. לאחר מכן יקיים ביקור בפארק טכנולוגי מוביל בעיר ויפתח, בטקס חגיגי, מרכז רפואי חדש בבעלות ישראלית. השר יכבד בנוכחותו את הפורום העסקי ישראל-וייטנאם אשר יתקיים בעיר ביום שלישי בבוקר בין החברות הישראליות אשר הצטרפו למשלחת לבין חברות מקומיות, ולאחר פגישה עם נציגי הקהילה היהודית, ימריא להאנוי.
בהאנוי צפוי השר ברקת לפתוח פורום עסקי נוסף בין חברות המשלחת הישראליות לבין חברות מקומיות. השנה מציינות ישראל ו-וייטנאם 30 שנה ליחסיהן ואף חתמו על הסכם סחר משותף בחודש שעבר במעמד שר הכלכלה ניר ברקת וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.
עוד יקיים השר ברקת פגישות מקצועיות עם שר המסחר והתעשייה של וייטנאם נוין הונג דיאן (Nguyen Hong Dien), אשר ביקר בישראל בחודש שעבר יחד עם סגן ראש הממשלה לרגל חתימת הסכם הסחר; וכן עם שר המדע והטכנולוגיה הוייטנאמי, הוין ת'אן דאט (Huynh Thanh Dat) ובמעמד השרים ייחתם מזכר הבנות (MOU) בתחום הסייבר במסגרת פרוטוקול הוועדה הכלכלית המעורבת ישראל-וייטנאם.
את ביקורו בוייטנאם יחתום השר ברקת בסיור במפעל Vinfast, מותג המכוניות הוייטנאמי המשווק גם בישראל, אשר השקיע במספר חברות טכנולוגיה ישראליות בולטות מתחום האוטומוטיב, האנרגיה והבינה המלאכותית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתם מתדרדרים
    מנחם 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתבגרו תינוקיים קצת רצינות
    סגור
  • 1.
    ברקת,האדם הראשון על הירח
    אלון 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פחות מהנחיתה על הירח, מאז הדיווח לגבי ביקור ברקת חיינו השתנו בצורה דרמטית!!!
    סגור