בעולם

ש"ס רוצה לחלק תלושי מזון למקורבים? מומחי רווחה מתקוממים

26 פרופסורים, חוקרים ומומחי רווחה פנו במכתב לשר הרווחה יעקב מרגי נגד סגירת המועצה הלאומית לביטחון תזונתי. זאת, לאור כוונת השר להקים "רשות למאבק בעוני" שתהיה כפופה לפוליטיקאים. החשש למניע: ביקורת שהושמעה נגד כוונת ש"ס לחלק תלושי מזון לנזקקים, כשבפועל הרוב יגיע לציבור החרדי 
מערכת ice |  2
יעקב מרגי (צילום ערוץ הכנסת)
26 פרופסורים, חוקרים ונציגי ארגונים מתחום הביטחון התזונתי והרווחה החברתית, שלחו בחמישי האחרון מכתב לשר הרווחה יעקב מרגי, בדרישה לשמור על עצמאותה של המועצה הלאומית לביטחון תזונתי. זאת לאור החשש מכוונה לעקר אותה מסמכויותיה.
באחרונה פורסם כי שר הרווחה מקדם את חוק הרשות הלאומית למאבק בעוני. לפי התכנון הרשות החדשה תהיה מורכבת ממועצה שתמנה 23 נציגים ממשרדי הממשלה השונים, נציגי השלטון המקומי ונציגי ציבור ולמעשה תהיה כפופה לדרג הפוליטי. החוק החדש יכפיף את המועצה הלאומית לביטחון תזונתי לרשות, מעשית בדרך לביטולה.

ברקע הדברים, עולה הטענה כי ש"ס רוצה לסגור את המועצה מאחר והשמיעה ביקורת כלפי כוונת יו"ר התנועה אריה דרעי לחלק תלושי מזון במימון המדינה לנזקקים. אלא שמי שקובע את הקריטריונים לקבלת התלושים, הם הפוליטיקאים ולא אנשי רווחה. פועל יוצא מכך, שרוב הנהנים מתלושי המזון יהיה הציבור החרדי שש"ס חפצה ביקרו (ובקולו), ולא בהכרח העניים הזקוקים לכך.
במכתב ששלחו מומחי הרווחה לשר נכתב: "הרשות הלאומית למאבק בעוני, על אף חשיבותה, לא מהווה תחליף לפעילותה של המועצה הלאומית לביטחון תזונתי... לנוכח אתגרי ביטחון המזון והתזונה של ישראל, הדבר הנכון הוא לתקצב את המועצה ולחזק אותה כדי שתוכל לממש את אחריותה להתוות אסטרטגיה לאומית כוללת ובמטרה לבצר את הביטחון התזונתי האישי, החיוני כל כך לחוסן החברתי והלאומי".
 
שר הרווחה יעקב מרגי מסר בתגובה: "אין כל כוונה לסגור את המועצה לביטחון תזונתי, אלא לשלב את המועצה ברשות למאבק בעוני כשתוקם. המועצה תישאר עצמאית כפי שהיתה עד היום. הטענה כי ההחלטה נובעת משיקולים כאלו ואחרים משוללת כל יסוד, ההחלטה נובעת משיקולים מקצועיים מתוך רציונל שכל נושא המאבק בעוני והביטחון התזונתי יתוכלל תחת רשות אחת - הרשות למאבק בעוני".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אמר דרעי הצדיק
    מיכל 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרעי על אליעד שרגא. אם הדברים המיוחסים לאליעד שרגא נכונים (עדיין לא ברור), זה מצער מאד. ועדיין- זה לא אומר שאליעד שרגא, איני צודק ביחס לתלושים, וזה לא הופך את דרעי לשומר המוסר. הוא לא! הילדים שלו למדו לימודי ליבה. אבל את בוחריו הוא רוצה לשמור נטולי השכלה, תלויים בתלושי מזון.
    סגור
  • 1.
    השחיתות חוגגת באופן חוקי
    א 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רפובליקת בננות out רפובליקת חרדים in
    סגור