בעולם

האפיפיור משגר אזהרה חריגה: "צורך דחוף להגנה על כבוד האדם"

האפיפיור הכריז כי "יום השלום העולמי", יתמקד הפעם בפיתוח הבינה המלאכותית והסכנות שהיא טומנת בחובה. "הגנה על כבודו של האדם היא תנא הכרחי לפיתוח טכנולוגי"
מערכת ice | 
האפיפיור פרנציסקוס (צילום unsplash)
האפיפיור פרנציסקוס שיגר אמש (שלישי) אזהרה כי בינה מלאכותית עלולה להוות סיכון עתידי לחברה, והדגיש את "האפשרויות המשבשות וההשפעות האמביוולנטיות שלה". האפיפיור קרא למפתחי ה-AI ומשתמשיה, לעשות זאת באחריות.
בהצהרה אתמול רמז האפיפיור לאיום האופציונלי של האלגוריתמים בטכנולוגיה, וקרא לציבור לגלות ערנות "כדי שדפוסי אלימות ואפליה לא ישתרשו בייצור ובשימוש במכשירים כאלה, על חשבון חברה מודרת ושבירה."
"חוסר צדק ואי שוויון מלבים קונפליקטים ואנטגוניזם", המשיך האפיפיור. "הצורך הדחוף לכוון את המושג והשימוש בבינה מלאכותית בצורה אחראית, כדי שתעמוד לשירות האנושות ולהגנת ביתנו המשותף, מחייב להרחיב את הרפלקציה האתית לתחום החינוך והמשפט."
דבריו של האפיפיור משתלבים בקריאות של כמה מומחי בינה מלאכותית להבטיח שאלגוריתמים "מיושרים" כראוי יתפתחו ולא יסתרו תמיכה בזכויות אדם ובערכים משותפים אחרים. מומחים אחרים בתעשייה וקובעי מדיניות הביעו חששות ש-AI עשוי להקל על הפצת הונאה, מידע מוטעה, התקפות סייבר ואולי אפילו יצירת נשק ביולוגי.

האפיפיור עצמו היה "קורבן" לזיוף שנוצר על ידי בינה מלאכותית. מוקדם יותר השנה, תמונה שנוצרה ב-AI הציגה אותו לובש מעיל יוקרתי ונפוח של מותג יוקרה, מה שהפך לוויראלי ועורר תגובות ברשת בקרב גולשים שלא שמו לב כי מדובר בתמונה מזויפת.
 
ההודעה אמש הכריזה על הנושא של יום השלום העולמי לשנת 2024, שהאפיפיור אמר שיתמקד בבינה מלאכותית ושלום. "ההגנה על כבודו של האדם", אמר, "ודאגה לאחווה הפתוחה למעשה לכל המשפחה האנושית, הם תנאים הכרחיים לפיתוח טכנולוגי שיסייע לתרום לקידום הצדק והשלום בעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה