בעולם

הוליווד באבל: אחד הבמאים החשובים בהיסטוריה מת בגיל 87

וויליאם פרידקין הלך לעולמו. במהלך הקריירה שלו, פרידקין ביים עשרות סרטים, אבל שניים מהסרטים הללו בולטים במיוחד והם הוקרנו לראשונה בשנות ה-70: ״הקשר הצרפתי״, שזיכה את הבמאי בפרס הבמאי הטוב ביותר, ו"מגרש השדים", מסרטי האימה החשובים אי פעם.
מערכת ice | 
הוליווד (צילום Queryzo. grauschleier entfernt, stromkabel entfernt, farben kr?ftiger)
הבשורות הקשות ממשיכות להגיע מהוליווד. היום (שני) נודע כי הבמאי המוערך וויליאם פרידקין הלך לעולמו בגיל 87 בלוס אנג׳לס. בשלב זה, טרם נמסרה סיבת מותו הרשמית של פרידקין והודעה טרם יצאה מטעם משפחתו. 
במהלך הקריירה שלו, פרידקין ביים עשרות סרטים, אבל שניים מהסרטים הללו בולטים במיוחד והם הוקרנו לראשונה בשנות ה-70: ״הקשר הצרפתי״, שזיכה את הבמאי בפרס הבמאי הטוב ביותר והסרט זכה גם בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה בשנת 1972, ו"מגרש השדים", מסרטי האימה החשובים אי פעם.

למי שלא הכיר, פרידקין נולד בשיקגו ב-1935 לזוג מהגרים יהודי שהיגר מאוקראינה. הוא היה בן יחיד לאם שהייתה אחות לשעבר והוא כינה "קדושה" ואב שהחליף עבודות ותואר על ידו כ"אדם שנדמה כי לא היתה לו משמעות בחיים פרט לשרוד את היום".
ב-1970 יצא סרטו "הנערים שבחבורה" שהיה אחד הסרטים הראשונים בהוליווד שהתמקדו בהומואים. סרטו, "הקשר הצרפתי", שיצא ב-1971 זכה בחמישה פרסי אוסקר, בהם לבמאי הטוב ביותר. שנתיים אחר כך יצא סרט האימה "מגרש השדים" בבימויו שרשם הצלחת ענק ברחבי העולם והיה מועמד לעשרה פרסי אוסקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה