בעולם

רוסיה רודפת אחרי יהודים? "קראתי לקהילה לעזוב את המדינה"

רוסיה מחריפה את צעדיה נגד הקהילה היהודית: משרד המשפטים הרוסי הכריז על נשיא ועידת רבני אירופה והרב הראשי לשעבר במוסקבה פנחס גולדשמידט כסוכן זר. זוהי הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שהפדרציה הרוסית מכריזה על מנהיג דתי כסוכן זר
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock, pixabay)
נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט, אשר כיהן כרב הראשי במוסקבה במשך 30 שנה ועזב אותה לאחר שסירב לתמוך בפלישה הרוסית  לאוקראינה, הוכרז בסוף השבוע האחרון כ-סוכן זר על ידי משרד המשפטים הרוסי.
במסמך רשמי שהפיץ משרד המשפטים הרוסי, נטען שהרב פנחס גולדשמידט הפיץ מידע כוזב על ההחלטות שהתקבלו על ידי הרשויות הציבוריות של הפדרציה הרוסית ומדיניותה והתנגד למבצע הצבאי המיוחד באוקראינה", ציין משרד המשפטים.

הפעם האחרונה שהממשלה הרוסית הכריזה על רב  כאויב הפדרציה הרוסית, היה בתקופת סטאלין כאשר הוא החליט לעצור את הרב הראשי במוסקבה הרב יהודה לייב מדליה ולאחר מכן נרצח על ידו.
נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט: ""גאה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ולהצטרף לרשימה מכובדת של אנשים  המתנגדים למלחמה הנוראה הזאת שגבתה מחיר דמים נורא של מאות אלפים. אם הנני סוכן זר, אז בתור סוכנו של האלוקים ועושה רצונו, הצעד הבא הוא כנראה להכריז עליו כגורם זר. במשך 30 שנה טיפחתי ושמרתי על הקהילה היהודית במוסקבה, שום צו לא ימנע ממני לעשות זאת גם כעת".
עוד הוסיף: "רוסיה שינתה את פניה לרעה, זוהי הפעם הראשונה מתחילת הלחימה שמנהיג דתי מוכרז כסוכן זר ומוגדר על ידי הממשל הרוסי כגורם עוין. יתכן מאד שזאת פתיחה של מערכה אנטישמית חדשה כלפי הקהילה היהודית. קראתי בעבר לקהילה היהודית לעזוב את המדינה, לפני שיהיה מאוחר מדי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רדיפת יהודים שקר גס
    יהודי 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק יהודים בדרך כלל הם המורדנים והשמאלנים ואוהבי הבלגן וההפיכות..ועם פוטין זה לא יקרה למרות ש הcia מנסה לעשות פרוק רוסיה בכוח
    סגור