בעולם

פוטין על מרד וגנר: "הקבוצה הייתה במימון רוסי מלא"

לפי פוטין, קבוצת וגנר קיבלה 86.262 מיליארד רובל (מיליארד דולר) ממאי 2022 עד מאי 2023 בלבד עבור משכורות ובונוסים, שהגיעו ממשרד הביטחון ומתקציב המדינה; מנהיג הקבוצה, יבגני פריגוז'ין, לבדו הרוויח סכום דומה
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר שחברי קבוצת שכירי החרב וגנר מומנו במלואם על ידי המדינה.
לפי פוטין, קבוצת וגנר קיבלה 86.262 מיליארד רובל (מיליארד דולר) ממאי 2022 עד מאי 2023 בלבד עבור משכורות ובונוסים, שהגיעו ממשרד הביטחון ומתקציב המדינה.
המרד של הצבא הפרטי בשבת זעזע את רוסיה. מנהיגה, יבגני פריגוז'ין, הגיע ביום שלישי לבלארוס לאחר שהסכים לעזוב את רוסיה. הגעתו אושרה על ידי רודן בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. 
בשבת השתלטו שכירי החרב בראשות פריגוז'ין על העיר רוסטוב שבדרום רוסיה, צעדו למוסקבה והפילו מסוקים צבאיים רוסיים ומטוס בדרכם. המרד שלהם הופסק לאחר שנכרתה עסקה בסיועו של לוקשנקו. השלטונות הרוסיים אמרו שקבוצת וגנר תפורק מנשקה, אך חבריו לא יעמדו לדין על המרד הקצר שלהם.
"תמיד התייחסנו ללוחמים ולמפקדים מהקבוצה הזו בכבוד רב, כי הם באמת הפגינו אומץ וגבורה", אמר פוטין. הוא אמר שהרשויות יבדקו כיצד הוצא הכסף ששולם לוגנר ולמנהיגו.
הלוחמים יכולים להצטרף לצבא הסדיר, ללכת הביתה או ללכת לבלארוס, אמר פוטין ביום שני, והוסיף כי הלוחמים היו בעיקר "פטריוטים" שהוטעו להרפתקה פלילית.
לוקשנקו אמר שבלארוס לא החלה בבניית בסיסים כלשהם עבור חברי הקבוצה, אך תכיל אותם אם ירצו.
מוקדם יותר ביום שלישי, פוטין אמר לכוחות הביטחון במוסקבה שפעולותיהם במהלך המרד מנעו "מלחמת אזרחים" וקיים דקת דומיה עבור ההרוגים. הוא עמד על כך שכוחות וגנר מעולם לא זכו לתמיכת הצבא או העם, למרות שהמונים הריעו ומחאו כפיים לכוחות וגנר בצאתם מרוסטוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה