בעולם

זלנסקי ברצף ביקורים מדיניים: אוקראינה בדרך למו"מ עם רוסיה?

המלחמה באוקראינה נמשכת כבר יותר משנה והנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, נאלץ להמשיך פעם אחר פעם לבקר את המדינות השכנות במטרה לגייס תמיכה כלכלית וצבאית. לאחרונה הוא ביקר באיטליה ובבריטניה, שם נאם שוב נגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואפילו התייחס לפתרונות האפשריים למצב
מערכת ice | 
ולדימיר זלנסקי (צילום רויטרס)
המלחמה באוקראינה נמשכת כבר יותר משנה והנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, נאלץ להמשיך פעם אחר פעם לבקר את המדינות השכנות במטרה לגייס תמיכה כלכלית וצבאית. לאחרונה הוא ביקר באיטליה ובבריטניה, שם נאם שוב נגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואפילו התייחס לפתרונות האפשריים למצב.
בסוף השבוע זלנסקי ביקר קודם כל באיטליה, ובהצהרה תקף את פוטין: "הוא משוגע, זו בדיחה בשבילו, הוא לא מבין מה קורה, הוא בן אדם מטורף". הוא הוסיף והאשים את פוטין בכך שהמלחמה שפתח לקחה חיי אדם. 
בנוגע לפתרונות אפשריים, זלנסקי טען כי אוקראינה הציעה דרך אפשרית לסיים את המלחמה שמתבססת על החוק ועל ערכים בין-לאומיים. הוסיף ואמר כי הנהגת המדינה איגדה תוכנית שלום בת עשר נקודות במטרה לעצור את המלחמה, אך הוא לא הביע באופן בהיר שיהיה מוכן לשבת בשולחן המשא ומתן מול רוסיה. 
מנגד, לפי מעריב, גורמים פנימיים העידו כי זלנסקי אכן לא תומך בתיווך מצדן של מדינות בעלות השפעה, אך הוא כן פתוח להצעות מצד גורם שלישי כדי שיעזור להתגבר על משברים במטרה לסיים את המערכה כולה. בכללי, זלנסקי כן מפנה את פניו לשלום כדי להחזיר את המצב באוקראינה לאיזון ולהליך שיקום.
לאחר הביקור באיטליה, שם פגש את ראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני ואת האפיפיור, הוא הגיע לבריטניה למפגש עם ראש הממשלה רישי סונאק. בתום כל הביקורים נודע גם גרמניה וגם בירטניה הצהירו כי יעבירו לאוקראינה טילים, מל"טים וחבילות סיוע צבאיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה