בעולם

באירופה זועמים על סין: "שקרים, גרסה אבסורדית של היסטוריה"

שגריר סין בצרפת, לו שיי, אמר בראיון ביום שישי לרשת הטלוויזיה הצרפתית LCI, שלמדינות סובייטיות לשעבר אין "מעמד אפקטיבי" במשפט הבינלאומי. ההערות הללו עוררו זעם בקרב אסטוניה, ליטא ולטביה - שלוש מדינות סובייטיות לשעבר
מערכת ice | 
יואן סיני (צילום shutterstock)
המדינות הבלטיות אסטוניה, ליטא ולטביה דורשות הסברים מבייג'ין, לאחר שהשגריר של סין בצרפת הטיל ספק בעצמאותן של מדינות סובייטיות לשעבר כמו אוקראינה. הדיפלומט לו שיי, אמר בראיון ביום שישי לרשת הטלוויזיה הצרפתית LCI, שלמדינות סובייטיות לשעבר אין "מעמד אפקטיבי" במשפט הבינלאומי.
כשנשאל האם חצי האי קרים שייך לאוקראינה, אמר לו כי "תלוי איך אתה תופס את הבעיה", בטענה שהוא חלק היסטורי מרוסיה והוצע לאוקראינה על ידי מנהיג ברית המועצות לשעבר ניקיטה חרושצ'וב. "במשפט הבינלאומי, למדינות האלה, לשעבר תחת ברית המועצות, אין את המעמד האפקטיבי, כי אין הסכם בינלאומי למימוש מעמדן כמדינה ריבונית", אמר השגריר.
ההערות הללו של שיי עוררו זעם בקרב אסטוניה, ליטא ולטביה - שלוש מדינות סובייטיות לשעבר. שר החוץ של לטביה, אדגרס רינקביץ', אמר בציוץ בטוויטר כי משרדו זימן את "הממונה המורשה של שגרירות סין בריגה ביום שני כדי לספק הסברים. צעד זה מתואם עם ליטא ואסטוניה". הוא כינה את ההערות "בלתי מקובלות לחלוטין" והוסיף: "אנו מצפים להסבר מהצד הסיני ולביטול מוחלט של האמירה הזו".
מרגוס צחקנה, שר החוץ של אסטוניה, כינתה את ההערות "שקר" ו"פרשנות שגויה של ההיסטוריה". גבריליוס לנדסברגיס, שר החוץ של ליטא, שיתף את הראיון בטוויטר עם ההערה: "אם מישהו עדיין תוהה מדוע המדינות הבלטיות לא סומכות על סין 'לתווך שלום באוקראינה', הנה שגריר סיני שטוען שקרים היא רוסיה ולגבולות המדינות שלנו אין בסיס חוקי".
קייב גם כן דחקה בתוקף את דבריו של השגריר. "מוזר לשמוע גרסה אבסורדית של 'ההיסטוריה של קרים' מנציג של מדינה שמקפידה על ההיסטוריה בת אלף השנים שלה", אמר מיכאילו פודוליאק, יועץ לשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בציוץ אמש, "אם אתה רוצה להיות שחקן פוליטי מרכזי, אל תדלקם כמו תוכי את התעמולה של הרוסים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה