בעולם

בית מודפס בתלת-ממד בדרך לירח? הכירו את התוכנית של נאס"א

חברת אייקון (ICON) מטקסס עוסקת בתחום הדפסות תלת-ממדיות ספציפית בעולם האדריכלות. כיום יש להם חוזה עם נאס"א לפיתוח מבנים מודפסים על הירח - כך יראה העתיד
מערכת ice | 
נחיתה על הירח (צילום pixabay)
לאורך השנים אנו שומעים על מגוון פרויקטים בכל הקשור למסע לחלל ולירח, אך אנו מודים כי הפעם מדובר בפרויקט חדשני במיוחד. חברת אייקון (ICON) מטקסס עוסקת בתחום הדפסות תלת-ממדיות ספציפית בעולם האדריכלות. כיום יש להם חוזה עם נאס"א לפיתוח מבנים מודפסים על הירח.
לפני שתניח את אבן הפינה הראשונה על הירח, החברה עוסקת כיום בנושא דחוף במיוחד: דיור בר השגה. כיום היא פועלת במסגרת יוזמה 99 - תחרות עיצוב עם קרן פרסים בסך מיליון דולר לבתים שיכולת להיבנות תמורת 99 אלף דולר בלבד או פחות. רק ב-2018 היא הדפיסה והקימה את הבית הראשון בתלת-ממד. קירות אותו בית, לו שני חדרים, הודפסו ב-47 שעות בלבד.
מאז המשיכה בפעילות הבנייה והפרויקט הכי גדול שלה קם מצפון לאוסטין, בעיר ג'ורג'טאון. חוות וולף היא קהילה בת מאה בתים שהוקמו בשיתוף חברת לנאר ומחיר כל בית עומד על כ-400 אלף דולר. האמונה היא הדפסת והקמת בתים בתלת-ממד יעזרו להתייצבות של שוק הדיור ובהוזלת כוח העבודה.
בקרוב החברה תקים מלון בטקסס, גם הוא כמובן מודפס בתלת-ממד. שטחו של המלון יתפרס על כ-60 דונם ויכלול ספא, בריכה, מתקנים וחללי אירוח לצד חדרים לאורחים.
בשנה החולפת קיבלה החברה את החוזה מול נאס"א, תמורת 57 מיליון דולר, והחבר עתידה לפתח עם נאס"א את המערכת שלה. במסגרת זו, המדפסת של החברה תנסה להדפיס את אבק הירח שיומס בלייזר כדי שייווצר חומר דמוי קרמיקה. הפרויקט קיבל את השם "אולימפוס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה