בעולם

ארדואן מודה לישראל על הסיוע ברעידת האדמה: זה האות שנתן

נשיא טורקיה ארדואן העניק אות הוקרה למפקד יחידת החילוץ של פיקוד העורף, שסייעה בחילוץ 19 אנשים בחיים לאחר רעידות האדמה הקשות בפברואר השנה
מערכת ice |  1
ארדואן נשיא טורקיה (צילום ויקיפדיה/ President.gov.ua)
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן העניק היום למפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית בפיקוד העורף, אלוף משנה גולן ואך, אות הוקרה על הסיוע שהגישו צה״ל וישראל למדינה לאחר רעידת האדמה הקשה בפברואר השנה.
ארדואן העניק לואך את האות בטקס שבו הוענקו אותות לכל המשלחות הבינלאומיות שסייעו לטורקיה במצוקתה. לאל"מ ואך נלווה בטקס סגן השגרירה נדב מרקמן.

המשלחת הישראלית הצליחה לחלץ 19 אנשים בעודם בחיים מבין ההריסות. אל"מ ואך אמר לאחר הטקס: "ביום הזיכרון הזה, עת ליבי נמצא בבתי העלמין, עם בני המשפחות השכולות, נבחרתי לייצג את מדינת ישראל במפגש שהתקיים היום עם נציגי הממשל הטורקי ובראשם נשיא טורקיה, לאחר אסון רעידת האדמה. אני מודה על שיתוף הפעולה וגאה לייצג במעמד זה את המאמץ הצה״לי להצלת חיים".
 
סגן השגרירה נדב מרקמן אמר: "אנחנו מעריכים מאוד את הוקרת התודה מצד טורקיה. חברי המשלחת הישראלית פעלו בגבורה ובמקצועיות. שיתוף הפעולה ההדוק בין צה"ל למשרד החוץ ולשאר הגורמים בשטח אפשר להציל חיים רבים, להראות את פניה היפות של מדינת ישראל ולחזק את מעמדה של ישראל בעולם".
כתוצאה מרעידות האדמה הקשות השנה נספרו מעל 55,190 הרוגים בטורקיה ובסוריה, מעל 129,490 פצועים ועשרות אלפי נעדרים. הרעידות הורגשו גם בלבנון, בקפריסין, ביוון, ברוסיה, ברומניה, בגאורגיה, בעיראק, בירדן, במצרים ובישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סגן השגרירה
    שמ 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר נדב מרקמן " אנחנו מעריכים מאוד את הוקרת התודה מצד תורכיה". " מכירים תודה " לא " מוקירים תודה ".
    סגור