בעולם

בצל יום השואה: עלייה בתקריות האנטישמיות בארה"ב

מדי שנה אנו מגלים כי אירועי האנטישמיות ברחבי העולם לא מתמעטים, אלא רק הולכים וגוברים. לפי ארגון IAC חל זינוק במספר התלונות בנושא מצידם של תלמידים בארה"ב והגיע ל-75%
מערכת ice | 
יום השואה (צילום shutterstock)
היום אנו מציינים את יום השואה ולצערנו כמדי שנה, דווקא ביום החשוב הזה, אנו מגלים כי אירועי האנטישמיות ברחבי העולם לא מתמעטים, אלא רק הולכים וגוברים. לפי ארגון IAC (ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית) חל זינוק במספר התלונות בנושא מצידם של תלמידים בארה"ב.
לפי הנתונים, שפורסמו ב-ynet, בחודשים האחרונים התרחשו 8 תקריות וקיצונית למדי, בהן אירוע בו תלמיד התלונן שחרטו על גופו צלב קרס, לצד מקרים של הצדעות במועל יד, קללות ואלימות מסוגים שונים.
המקרה הראשון, במסגרתו נער דתי, חובש כיפה שנמצא על הספקטרום הותקף ועל גבו נחרט צלב קרס, נחקר כעת על ידי ה-FBI בחשד לפשע שנאה. צעיר מקולורדו, בן 14, סיפר כי כשעבר לבית ספר ציבורי מבית ספר דתי, הוא הרגיש את העלייה במקרים האלימים האנטישמים ואף ציין כי הייתה התייחסות לקניה ווסט - עדות נוספת להשפעה השלילית של הראפר על המצב בשנה האחרונה.
מטעם הארגון נמסר כי הם מקבלים מדי שבוע לפחות ארבע פניות בנושא מקרים אנטישמים המתרחשים בבתי ספר, ומקורם לא רק בתלמידים אלא גם במורים. למשל, מורים פונים לתלמידים ישראלים, מגנים את מדינת ישראל וטוענים כי היא מדינת אפרטהייד. הדבר מתרחש גם בבתי ספר יסודיים ולא רק בַכיתות הגבוהות.
כעת הנתונים מדאיגים. כ-75% מהישראלים-אמריקנים בבתי הספר הם קורבן לאירועים אנטישמים בדרגות שונות וישנה מגמה במסגרתה יש טשטוש גבוה יותר בין מושגי היהדות והישראליות. אף שארגונים רבים פועלים ברמת ההסברה במדינה, מתקיים במקביל מאבק משפטי בקרב כמה שיותר מקרים. למרות זאת, לא כל האירועים זוכים לגינוי הראוי והדבר מחמיר יותר כשהילדים מפחדים לדווח על האירועים להוריהם או למורים וההנהלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה