בעולם

גל תרומות ענק עבור טראמפ בעקבות כתב האישום

ב-24 השעות לאחר הגשת כתב האישום, הנשיא לשעבר גייס 4 מיליון דולר בתרומות, בעוד שברבעון הראשון צבר הקמפיין שלו יותר מ-18 מיליון דולר
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום Shealah Craighead, הבית הלבן)
הסכום מגיוס הכספים של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ למסע הבחירות שלו לשנת 2024 עלה לאחר הגשת כתב האישום נגדו ב-30 במרץ, וזה גייס 18.8 מיליון דולר בין ינואר למרץ - 4 מיליון דולר מתוכם הגיעו בפרק זמן של 24 השעות שלאחר כתב האישום, על פי נתונים חדשים מהקמפיין שלו. 
הסכום הגדול התחלק בין ועדת הפעולה הפוליטית של הנשיא לשעבר, "Save America", ובין מסע הבחירות שלו. העלייה של טראמפ בגיוס כספים היא נקודת עניין חזקה בפריימריז הרפובליקני, שם יש לו מעוז בקרב תומכיו, אך הוא ממשיך להתמודד עם מחלוקות ובעיות משפטיות.

טראמפ הועמד לדין ב-30 במרץ על ידי התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, בגין 34 סעיפי עבירות של זיוף רישומים עסקיים הקשורים בשנת 2016, שבועות לפני שניצח בבחירות לנשיאות. טראמפ דרש בחפותו והתובעים ביקשו לערוך משפט בינואר, שבועות ספורים לפני תחילת הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית.
לפי פוליטיקו, הקמפיין גייס 15.4 מיליון דולר בשבועיים שלאחר הגשת כתבי האישום, וכי כמעט רבע מהתורמים מאותה תקופה מעולם לא תרמו לטראמפ לפני כן. הוא קיבל יותר מ-312,000 תרומות, יותר מ-97% מהן היו פחות מ-200 דולר כל אחת, בממוצע כ-49 דולר.
על פי הדיווחים, טראמפ גם גייס 168,000 דולר ליום ברבעון הראשון מה-1 בינואר עד ה-31 במרץ, לפי פוליטיקו. בגלל החלון של 30-31 במרץ לאחר כתב האישום, נתוני התרומות שסופקו אינם חושפים את ההיקף האמיתי של גיוס הכספים של טראמפ בשבועות שחלפו מאז הגשת האישומים.
לפי נתונים מהקמפיין, דו"ח גיוס הכספים של טראמפ יראה כי הקמפיין צבר 14.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, וכמעט כולם הועברו מ-"Save America". בנוסף, הקמפיין דיווח על הוצאה של 3.5 מיליון דולר ועל 13.9 מיליון דולר נוזלי בסוף מרץ.
טראמפ החל בגיוס כספים לקמפיין בנובמבר, אך הרווחים שלו היו קטנים בהשוואה לריצה לבחירות החוזרות שלו ב-2020 בזמן שהוא עדיין בתפקיד. הוא גייס יותר מ-30 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה