בעולם

כוכב "הכרישים" מציע פתרון לתופעת הירי בבתי הספר בארה"ב

המשקיע קווין או'לירי בטוח שבינה מלאכותית תוכל להתריע על מבצעי "סקול שוטינג" לפני שהם יוצאים למסע הרצח. האם בארה"ב יצליחו להתמודד עם התופעה המזעזעת?
מערכת ice | 
קווין או'לירי (צילום מתוך האינסטגרם)
לקווין או'לירי, משקיע ידוע שמופיע גם בתכנית "הכרישים" (Shark Tank) ברשת ABC, יש תגובה מסקרנת לירי בבית הספר בנאשוויל שגבה את חייהם של שבעה בני אדם, מתוכם שלושה ילדים.
תופעת הירי בבתי הספר שממשיכה לזעזע את ארה"ב, דורשת כבר שנים רבות פתרון יצירתי, וכעת א'ולירי מנסה להציע אחד מתחום הטכנולוגיה. "זה ממש קשה לראות אירוע כזה הופך לוויכוח מפלגתי. ממש ממש קשה", אמר אולירי ב-Fox Business בשבוע שעבר. "אני באמת חושב שזה הולך לעורר נרטיב חדש, וזה הולך להיות אחד שקשה להתמודד איתו, שאפשר היה להימנע מזה".
אולירי הציע להשתמש בכלי בינה מלאכותית כדי לזהות אנשים עם מניעים אלימים. "האם אתה מוכן, באמריקה, לאפשר לבינה מלאכותית לסרוק את המדיה החברתית ולכוון אותה לטובת אכיפת החוק?" שאל או'לירי. "אם היינו אומרים כן לזה, האנשים האלה לא היו מתים".
"כל היורים האלה בדרך כלל מפרסמים ברשתות החברתיות דברים קשורים שעות לפני שהם עושים את המעשה", הוסיף. "למשל, שילוב של זיהוי פנים עם סריקה של בינה מלאכותית של כול המדיה החברתית, שתזהה את הפרט הזה שעות לפני שהם הגיעו לבית הספר, ואפשר לתפוס אותם."
במקרה בנאשוויל, הודעות ששלחה היורה באינסטגרם רמזו על המתקפה לפני שהתרחשה. או'לירי חושב שניתן לזהות את השיחות המקוונות הללו ושפעולה עשויה למנוע אירועי ירי עתידיים.
היורה בנאשוויל כתבה הודעה לחבר: "יום אחד זה יהיה הגיוני יותר", אמרה אודרי הייל, היורה. "השארתי מאחור די והותר ראיות. אבל משהו רע עומד לקרות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה