השוק

הבנקים האמריקאים הפקידו 30 מיליארד דולר כדי למנוע קריסת בנק נוסף

לבנק פירסט ריפבליק אחוזים גבוהים של פיקדונות לא מבטוחים ויחס חוב-פיקדון עצום שמעלים חשש מקריסה נוספת בשוק האמריקאי. לאחר פגישה חשאית שרת האוצר ילן רתמה את הבנקים הגדולים להפקיד שם כספים
מערכת ice | 
בנק פירסט ריפבליק (צילום מתוך הפייסבוק)
בנק פירסט ריפבליק, המתמודד עם משבר אמון מצד משקיעים ולקוחות, אמור לקבל גלגל הצלה של 30 מיליארד דולר מקבוצת הבנקים הגדולים באמריקה. "מפגן התמיכה הזה של קבוצת בנקים גדולים מבורך ביותר, וממחיש את חוסנה של המערכת הבנקאית", אמר משרד האוצר האמריקאי בהצהרה אתמול (חמישי).
הבנקים הגדולים כוללים את סיטיגרופ, ג'יי פי מורגן, בנק אוף אמריקה, צ'ייס ועוד.
הזרמת ה-30 מיליארד דולר תעניק לבנק מסן פרנסיסקו מזומנים נחוצים כדי לעמוד במשיכות לקוחות ותחזק את האמון במערכת הבנקאית האמריקאית ברגע סוער של המלווים. בהצהרה, הבנקים אמרו שהפעולה שלהם "משקפת את האמון שלהם בפירסט ריפבליק ובבנקים בכל הגדלים", והוסיפו כי "בנקים אזוריים, בינוניים וקטנים הם קריטיים לבריאות ולתפקוד המערכת הפיננסית שלנו".
מניות פירסט ריפבליק, שנעצרו מספר פעמים בגלל תנודתיות ביום חמישי, סיימה את היום בעלייה של יותר מ-10%. הבעיות של הבנק הדגישו את הדאגות המתמשכות לגבי המערכת הבנקאית בעקבות קריסת בנק SVB. 

גם דירוג פיץ' וגם S&P Global Ratings הורידו את דירוג האשראי של ריפבליק ביום רביעי בגלל החשש שהמפקידים יכולים למשוך את המזומנים שלהם. לבנקים אזוריים רבים שהוא ביניהם יש כמויות גדולות של פיקדונות לא מבוטחים מעל מגבלת ה-FDIC של 250,000$. למרות שאינה קרובה לכמות האדירה של SVB של הפיקדונות הלא מבוטחים (94% מסך כל הפיקדונות), לריפבליק יש 68%, כמות נכבדת מסך הפיקדונות שאינם מבוטחים, לפי S&P Global.
זה הוביל לקוחות רבים לעזוב את הבנק ולשים את כספם במקום אחר, מה שיצר בעיה עבור הבנק: הוא צריך ללוות כסף או למכור נכסים כדי לשלם ללקוחות את הפיקדונות שלהם במזומן.
כדי להרוויח כסף, הבנקים משתמשים בחלק מהפיקדונות של הלקוחות כדי לתת הלוואות ללקוחות אחרים. אבל לריפבליק יש יחס חבות לפיקדון גדול במיוחד של 111%, אומר S&P Global. המשמעות היא שהבנק הלווה יותר כסף ממה שיש לו בפיקדונות מלקוחות, מה שהופך אותו להימור מסוכן במיוחד עבור משקיעים.
שרת האוצר, ג'נט ילן, נפגשה ביום חמישי באופן פרטי בוושינגטון עם מנכ"ל ג'יי.פי.מורגן, ג'יימי דימון, לפני ש-11 בנקים הסכימו להפקיד 30 מיליארד דולר בבנק פירסט ריפבליק כדי לייצב אותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה