בעולם

ארבעה בנקאים בשוויץ חשודים שסייעו לפוטין להפקיד 50 מיליון דולר

ארבעה בנקאים מציריך עומדים למשפט בחשד שסייעו לאדם המכונה "הארנק של פוטין" להפקיד מיליוני פרנקים, מבלי לוודא את הזהות האמיתית של בעלי הכסף
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה, vecteezy)
ארבעה בנקאים יעמדו השבוע למשפט בשוויץ בחשד שסייעו לאדם המכונה "הארנק של ולדימיר פוטין" להפקיד מיליוני פרנקים שוויצרים. התביעה מבקשת מאסר על תנאי של שבעה חודשים לכל אחד מהם.
אתר "בחדרי חרדים" פרסם כי ארבעת החשודים הם מנהלים בכירים בבנק שזהותם לא פורסמה, ועבדו בחברת גזפרומבנק. הם הואשמו בהתעלמות מהנהלים בעסקאות פיננסיות וכי לא נקטו גילוי נאות כדי לוודא את זהות בעלי הכספים. בתקשורת השוויצרית פורסם כי מדובר בכ-50 מיליון פרנק שוויצרי (כ-53 מיליון דולר).

לפי כתב האישום, שני חשבונות נפתחו בגזפרומבנק ב-2014 עם הבעלים שזוהה כסרגיי רולדוג'ין, מוזיקאי במקצועו, איש סודו וידידו של נשיא רוסיה. תפקידו כ"ארנק" עבור פוטין נחשף ב-2016 על ידי מסמכי פנמה, תחקיר שפרסם ה'גארדיאן' בשיתוף כלי תקשורת אחרים.
לפי הנטען הבנקאים לא בדקו האם רולדוג'ין הוא הבעלים האמיתי של הנכסים, או מהיכן הגיע הכסף. במסמכי הבנק נרשמה רק פעילותו המקצועית של רולדוג'ין כמוזיקאי – "מה שהופך את בעלותו ומעורבותו ללא סבירות".
הבנקים בשוויץ מחויבים לדחות קשרים עסקיים אם יש ספקות לגבי זהות המפקיד. שני החשבונות נסגרו בספטמבר 2016. רולדוג'ין היה יעד לסנקציות של ארה"ב לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, והוא גם עמד בפני סנקציות בשווייץ. דובר חברת גזפרומבנק סירב להגיב על משפט מתנהל, אך טען לחזקת החפות של הבנקאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה