בעולם

"לא נסבול אנטישמיות": עיריית פרנקפורט ביטלה הופעה של רוג'ר ווטרס

עיריית פרנקפורט החליטה לבטל את ההופעה של סולן פינק פלויד בעיר כחלק מסיבוב הופעות שלו בגרמניה. המועצה היהודית: "צריך לסמן לכל המקומות האחרים שאין מקום לאנטישמיות"
מערכת ice | 
לאחר ויכוח ארוך על ההופעה המתוכננת שלו בפרנקפורט, העיר החליטה כעת לבטל את הגעתו של רוג'ר ווטרס לאור אמירותיו האנטישמיות של המוזיקאי.
הדיונים נמשכים כבר חודשים, וביום שישי קיבלה מועצת העיר פרנקפורט את ההחלטה: ווטרס נחשב לאחד "האנטישמים העקביים ביותר בעולם", נכתב בהצהרה ביום שישי. שופט העיר וממשלת המדינה הסכימו על הביטול, הודיעה העירייה ביום שישי.
מדינת הסה כבר התבטאה בעד ביטול בתחילת פברואר והציעה החלטה משותפת לעיר פרנקפורט לבטל.
דובר היריד אמר לשאלת האתר הגרמני hr כי היריד יתחיל את הצעדים לביטול אם יקבל הנחיות בכתב מהמפיקים שלו. העירייה תראה כיצד יגיב המארגן לאחר ההחלטה, אמרה מ"מ ראש עיריית פרנקפורט ל-HR. "אנחנו לא עוסקים בסכסוך משפטי, אלא בעמדה ברורה".

"פרנקפורט היא ערש של דמוקרטיה וזכויות אדם. לכן חשוב לשלוח מסר מאוד ברור". אמרה.
כבר חודשים שהייתה התנגדות עזה להופעה המתוכננת של רוג'ר ווטרס. הרקע לכך הן אמירות אנטישמיות רבות של ווטרס. במסגרת סיבוב ההופעות "רוג'ר ווטרס - זה לא תרגיל" מתוכננים בסך הכל חמש הופעות בגרמניה בחודש מאי. כמו כן יש קריאות לביטול בברלין, מינכן וקלן.
לטענת העירייה, מיקום ההופעה עורר סערה גם בפרנקפורט: "בימים שלאחר ליל הבדולח ב-1938, הובאו לאולם הפסטיבל 3,000 גברים יהודים מפרנקפורט ומאזור הריין-מיין, שעברו התעללות ואחר כך גורשו למחנות ריכוז", שיתפה העירייה.
הקהילה היהודית בפרנקפורט בירכה על החלטת השופט. "הביטול היה ההחלטה הנכונה היחידה ומראה בבירור שאין מקום לאנטישמיות בפרנקפורט. אנחנו גאים במיוחד בעיר שלנו היום", נכתב בהצהרה.
גם המועצה המרכזית של היהודים תמכה בהחלטה. "ההחלטה של ​​העיר פרנקפורט ומדינת הסה מראה שאין צורך לסבול אנטישמיות באמנות ובתרבות", אמר היו"ר יוזף שוסטר. "זה חייב להיות סימן לכל המקומות האחרים בסיבוב ההופעות של רוג'ר ווטרס בגרמניה!"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה