בעולם

מחריד: בת 16 שטה בנהר ונהרגה מתקיפת כריש

נערה בת 16 ממערב אוסטרליה הותקפה על ידי כריש בעת שרכבה על אופנוע ים בנהר הסוואן. חבריה ההמומים הצליחו למשות אותה מהמים, אך פציעותיה היו קשות מדי והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה
מערכת ice | 
כריש (צילום pixabay)
נערה בת 16 נהרגה במערב אוסטרליה לאחר שהותקפה על ידי כריש בזמן ששטה בנהר סוואן בסוף השבוע. ההערכה היא שהנערה, תושבת פרת', רכבה על אופנוע ים עם חבריה כשהכריש הפתיע אותם.
מפקח פול רובינסון ממשטרת מערב אוסטרליה, אמר כי ייתכן שהנערה נכנסה למים לאחר שהבחינה בדולפינים שנראו בקרבת מקום ורצתה לשחות איתם. הוא הוסיף כי משפחתה של הילדה "הרוסה לחלוטין מהאירוע הטראומטי" וקרא לאזרחים לנקוט בזהירות ולציית לכל סגירת חופים.

לפי הדיווחים בבי-בי-סי חבריה של הנערה הצליחו למשות אותה החוצה מהמים לגדת הנהר, אך פציעותיה מנשיכת הכריש היו קשות והצוות הרפואי שהוזעק לשטח נאלץ לקבוע את מותה במקום.
על פי הערכות כריש מסוג "שורי" הוא זה שתקף את הנערה, שכן הוא יכול לשחות במים מתוקים. מומחי דיג אמרו שזה נדיר למצוא כרישים בחלק הזה של הנהר. על פי ההערכות, מדובר בהתקפת הכריש הקטלנית הראשונה בנהר הסוואן מאז שילד בן 13 נהרג בינואר 1923. אוסטרליה רושמת בדרך כלל כ-20 התקפות כרישים מדי שנה, רובן בניו סאות' ויילס ובמערב אוסטרליה.
באחרונה היו שתי התקפות כרישים קטלניות באוסטרליה ב-2021, ושבע התקפות ב-2020. מבחינה היסטורית, מוות מתקיפת כריש אינו נפוץ. במשך יותר ממאה שנה של תיעוד, שיעור התמותה של התקפות כרישים באוסטרליה הוא 0.9 - פחות מאדם אחד בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה