בעולם

אילון מאסק בשפל חסר תקדים: הראשון שהפסיד 200 מיליארד דולר

איש העסקים האמריקאי הפך לראשון בהיסטוריה שהפסיד סכום של יותר מ-200 מיליארד דולר מהשווי הנקי שלו ולאור המצב העגום של מניית טסלה, נראה שזה לא ייעצר פה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
המיליארדר אילון מאסק, מי שהיה עד לא מזמן האיש העשיר בעולם, שבר שיא חדש, וקשה להאמין שהוא מרוצה מכך. מייסד טסלה והבעלים של טוויטר הפך לאדם הראשון בהיסטוריה שהפסיד 200 מיליארד דולר מהשווי הנקי שלו, כך על פי מדד המיליארדרים של בלומברג.
השפל העצום של מאסק מגיע לאחר שבשנת 2021 הפך האחרון לאדם השני בלבד שצבר הון של יותר מ-200 מיליארד דולר, אחרי מייסד אמזון, ג'ף בזוס. מאסק, ששוויו הנקי הגיע לשיא בנובמבר 2021 עם 340 מיליארד דולר, ראה את עושרו צונח ל-137 מיליון דולר "בלבד", כאשר מניות טסלה צנחו ב-65% בשנה האחרונה. נתון שהפך את השנה האחרונה לגרועה ביותר של יצרנית המכוניות החשמליות מאז הקמתה.
נכון לימים אלה, הירידה בערך המניה של טסלה לא עוצרת. בשבוע שעבר נרשמה ירידה של 11% לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי עלייה במקרי הקורונה בסין אילצו את טסלה להפסיק זמנית את הייצור בשנחאי.
בזמן שההפסדים גואים וערך המנייה מתרסק, מאסק עסור בלהרגיע את עובדיו. בתזכיר שנשלח לעובדים ביום רביעי האחרון, הודה המיליארדר לעובדים על "הביצוע יוצא הדופן" שלהם במהלך השנה תוך שהוא ממעיט בחשיבות בביצועי המניות העגומים של החברה. "אל תהיו מוטרדים מדי משיגעון שוק המניות", אמר מאסק בתזכיר שהגיע לידי התקשורת האמריקאית. "כאשר אנו מפגינים ביצועים מצוינים מתמשכים, השוק יכיר בכך" כתב בביטחון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה