בעולם

חוק האפליה של פוטין: נשיא רוסי העביר תקנה חדש נגד קהילת הלהט"ב

החוק כבר נכנס לפעולה, כאשר מוזיאון הלהט"ב היחיד במדינה נאלץ להיסגר על רקע חשש מהעמדה לדין.
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
ולדימיר פוטין חתם על חוק חדש שמרחיב את סמכויות הממשל הרוסי להעניש את אזרחיה על הפצת מה שהמדינה מכנה 'תעמולה להט"בים'. החוק החדש של נשיא רוסיה מוציא למעשה כל ביטוי של אורח חיים או התנהגות להט"בית מחוץ לחוק במרחב הציבורי. החקיקה קיבלה אור ירוק על ידי מועצת הפדרציה בחודש שעבר.
כעת החוק נכנס לפעולה, כאשר מוזיאון הלהט"ב היחיד במדינה נאלץ להיסגר על רקע חשש מהעמדה לדין. כל דבר שעשוי להיחשב כניסיון לקדם מעשי להט"ב בפומבי, באינטרנט, בסרטים, בספרים או בפרסום, עלול כעת לגרום לאזרחים רוסים לקבל קנסות כבדים ואף להיכנס למעצר. היא גם אוסרת על ילדים להיחשף לכל אורח חיים או מיניות המנוגדים ל'ערכים מסורתיים'.
על פי רויטרס, פעילים מעריכים כי החוק החדש מיועד להוציא להט"בים מחוץ לרוסיה. אלכסנדר קרגלצב, אזרח רוסי והומו מוצהר, שביקש מקלט באמריקה כדי לברוח מהאומה האנטי-להט"בית, סיפר: "כשגדלתי ברוסיה, זה היה כמעט בלתי אפשרי לפגוש בחורים. היו ברים ומועדונים, אבל לא היה בטוח ללכת לשם".
בתמצית מבקשת האזרחות שלו לארצות הברית, אלכס מתאר את עזיבתו לילה אחד מבר גייז: "פעם הותקפתי והוכיתי על ידי המון מאורגן של מפגינים נגד הומוסקסואלים, בעוד כמה שוטרים לובשי מדים עמדו בצד והסתכלו. המשטרה סירבה להתערב כשחבריי ואני התחננו לעזרה. אני חושש שאם אאלץ לחזור - אמשיך לסבול מתקיפות, אפליה חמורה והטרדה מתמדת, אני אפצע ואולי אפילו אהרג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה