בעולם

סמוטריץ' בקרב על התודעה: טור דעה ייחודי בעיתון הבינלאומי

התשובה ל"ניו יורק טיימס": ח"כ בצלאל סמוטריץ', מי שצפוי להתמנות לשר האוצר, כתב טור דעה מיוחד לעיתון ה-וול סטריט ג'ונרל המופץ מידי בוקר ליותר ממיליון קוראים ברחבי ארצות הברית והעולם 
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הקרב על התודעה העולמית בעיצומו. רק בשבוע שעבר פרסם אחד העיתונים החשובים בעולם "הניו יורק טיימס" מאמר דעה חריף נגד הממשלה הנכנסת בראשות ח"כ בנימין נתניהו, והבוקר (רביעי) התשובה מגיעה. יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', שצפוי להיות אחת הדמויות החשובות ביותר בקואליציה הנבנית, פרסם טור דעה מיוחד בעיתון ה"וול סטריט ג'ונרל" - WSJ.
עבור הממשלה המתקרבת בכלל וסמוטריץ' בפרט, מדובר בהישג תודעתי משמעותי. שכן ה-וול סטריט ג'ונרל הוא העיתון השני הנפוץ ביותר בארצות הברית ונכון ל-2019 תפוצתו היא 1,011,200 עותקים. במאמרו סמוטריץ' התייחס לשורת סוגיות המטרידות את האמריקאים והישראלים כאחד. כשהמסר ברור: "הממשלה החדשה של ישראל היא לא ששמעתם"
"ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית וכך תישאר" פתח סמוטריץ' את מאמרו. "לאחר חמש מערכות בחירות בפחות מחמש שנים וסבלה משלטונה של קואליציה חלשה ושבורה התלויה בגיבוי של מפלגה איסלאמיסטית רדיקלית במשך שנה וחצי, המדינה הקימה סוף סוף ממשלה עממית ויציבה. הגוש שלנו יחזק את ישראל מול האיסלאם הקיצוני וגורמי הטרור שלו, יפתח את המדינה כלכלית ויביא צמיחה ושגשוג לטובת כלל האזרחים".
סמוטריץ' מפרט את המדיניות בה ינקוט כשר האוצר בממשלה הבאה: "כשר אוצר אנהג במדיניות שוק חופשי רחבה. זה כולל הסרת פיקוח המחירים והגבלות היבוא הממשלתיות שהגבילו את התחרות ושמרו על מחירים גבוהים לצרכן, כמו גם רפורמות רגולטוריות והתרופפות הפיקוח הבירוקרטי על עסקים קטנים".
"בענייני דת ומדינה" פותח סמוטריץ' את הנושא הנפיץ בפני מיליוני הקוראים, "הממשלה החדשה לעולם לא תבקש לכפות על אזרח דבר הנוגד את אמונתו. אנו מבקשים רק להגביר את החופש של דתיים להשתתף במרחב הציבורי בהתאם לאמונתם, ללא כפייה על חילונים. לדוגמה, הסדרת מספר זעום של חופים מופרדים בין המינים, כפי שאנו מציעים, בקושי מגביל את הבחירה של רוב הישראלים מעדיפים חופים מעורבים - זה פשוט מציע אפשרות לאחרים".
על השינויים המתוכננים במערכת המשפט הוא כותב: "מערכת המשפט בישראל זקוקה גם לרפורמה דחופה כדי להחזיר את האיזון הדמוקרטי, זכויות הפרט ואמון הציבור. בארה"ב, פוליטיקאים נבחרים ממנים שופטים פדרליים, כולל שופטי בית המשפט העליון. בישראל, לשופטי בית המשפט העליון המכהנים יש סמכות וטו על מינויים חדשים לבית המשפט".
"הדגש שלנו על רפורמה משפטית" ממשיך סמוטריץ' "נועד לקרב את ישראל למודל הפוליטי האמריקאי עם כמה בדיקות מוגבלות כדי להבטיח שמערכת המשפט מכבדת את החוק. אנו מבקשים למנות שופטים בישראל בתהליך דומה לזה של אמריקה, להגדיר את היקף הסמכות והיחס של התובע הכללי לנבחרים באופן דומה למה שנקבע באמריקה; לפתח מנגנוני פיקוח יעילים לאכיפת החוק כדי להבטיח שהם מגנים על זכויות בסיסיות; ולהחזיר את סמכותה של הכנסת להגדיר את ערכי היסוד של המדינה וחוקתה המתגבשת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה