בעולם

גולשים מאשימים: התשבץ של העיתון פרסם צלב קרס

חובבי התשבץ של "ניו יורק טיימס" הופתעו אתמול (ראשון) כאשר באו לפתור את התשבץ האייקוני. צללית התשבץ מזכירה מאוד צלב קרס - הגולשים דאגו מהר מאוד לתקוף את העיתון הידוע בדעותיו האנטי-ישראליות
מערכת ice | 
צלב הקרס בתשבץ (צילום טוויטר)
ה"ניו יורק טיימס" נמצא תחת מתקפת גולשים בעקבות פרסום תשבץ יום ראשון הנראה בצורת צלב קרס. הגולשים גם התייחסו לעיתוי המוזר, היום הראשון של חג החנוכה. "נרגש לקבל את התשבץ הראשון שלי ביום ראשון בטיימס!", כתב כותב התשבץ ריאן מקארתי ולא צפה את גל הזעם של הגולשים.
מקארתי כתב ש"במקור ניסיתי לגרום לזה לעבוד בתבנית של 15 על 15 קלאסית, אבל אז החליט להרחיב את הרשת לתשבץ עם צורת מערבולת מהנה". עם זאת, גולשים זריזים מיהרו לציין שצללית התשבץ מזכירה דמיון מדהים לסמל השלטון המשטר הנאצי – צלב קרס.

"מגעיל! רק הניו יורק טיימס יגרום לחנוכה לצאת לדרך עם התשבץ הזה", צייץ בנו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ ג'וניור. "תארו לעצמכם מה הם היו עושים למישהו שעשה את זה ולא היה מיושר איתם אידיאולוגית? אני אתן להם את אותה רמת הנאה מהספק שהיו נותנים לאנשים האלה... בדיוק אפס".
  כמה מבקרים האשימו את העיתון בהעברת מסרים תת-הכרתיים לאור ההיסטוריה האנטי- ישראלית בפרסומים שונים בעיתון. "התשבץ של היום מהניו יורק טייס לחג החנוכה", כתבו SAFE CUNY, קואליציה של חוקרים וסטודנטים של אוניברסיטת סיטי בניו יורק המוקדשים לתנועה הציונית. "די מסכם את ניו יורק טיימס בשנים האחרונות ביחס ליהודים ולישראל".
בסקר שנערך ששאל את הקוראים אם העיצוב היה מקרי או מכוון, כמעט 85% מתוך 440 הצבעות טענו כי המהלך של העיתון היה מכוון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה