כסף וצרכנות

חנוכה 2022: כמה ירוויחו מאפיות ישראל בחג השנה?

מוערך כי הכנסות השוק יהיו גבוהות בכ-3% מההכנסות ב- 2019 (טרום קורונה), אשר עמדו על 2.7 מיליארדי שקלים
מערכת ice | 
חג החנוכה (צילום shutterstock)
חברת CofaceBDi, פרסמה את הסקירה הכלכלית שלה לשוק המאפיות, לרגל חג החנוכה. על רקע התאוששות המשק ממשבר הקורונה, מוערך כי בשנת 2022 הכנסות שוק בתי המאפה והקונדיטוריות בישראל יסתכמו בכ-2.77 מיליארדי שקלים, גידול של כ- 11% ביחס ל- 2021. כמו כן, מוערך כי הכנסות השוק יהיו גבוהות בכ-3% מההכנסות ב- 2019 (טרום קורונה), אשר עמדו על 2.7 מיליארדי שקלים.
לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "על רקע פתיחת סניפים של חלק מהרשתות הגדולות ועליית מחירים ממוצעת לצרכן של כ-8%, בשנה החולפת שוק בתי המאפה והקונדיטוריות חווה שגשוג בהכנסות שהיו אף גבוהות יותר מאשר בתקופת טרום הקורונה. אולם שחקני השוק עומדים בפני תקופה מאתגרת אשר תדרוש מחלקם לנקוט בצעדי התייעלות, בשל גל ההתייקרויות במשק שהביא לעלייה של כ-10%-12% בעלויות היצור, עם עליות מחירים בחו"ג מהותיים לפעילות השוק, ביניהם קמח, שמן, חמאה, שמנת, סוכר, שמרים, גבינות ועוד, זאת לצד עליות במחירי האנרגיה ומוצרי האריזה".
מוערך כי כיום פועלים בישראל כ- 1,850 סניפי מאפיות וקונדיטוריות, כאשר המאפיות מהוות כ-61% מהסניפים, והיתר סניפי קונדיטוריות. וקונדיטוריות. כ-590 סניפים פועלים כחלק מרשתות בתי מאפה וקונדיטוריות (המפעילות 3 סניפים ומעלה). יתר השוק, כולל כ- 1,260 מאפיות וקונדיטוריות פרטיות, המהוות כ- 68% מסך הסניפים בשוק.
שוק בתי המאפה והקונדיטוריות מאופיין בעונתיות אשר באה לידי ביטוי בגידול של כ-10% במכירות מוצרי השוק בשבועות הסמוכים לחגים פסח וראש השנה, וכן, של כ-25% במכירות בחג החנוכה ושל כ-20% בחג פורים. כמו כן, חודשי החורף (נובמבר-אפריל) פעילים יותר מחודשי הקיץ (מאי-אוקטובר), ומהווים נתח כספי של כ- 60% ממכירות השוק, זאת בין היתר משום שחודשי הקיץ מאופיינים ביותר דיאטות ואכילת פירות וגלידות על חשבון עוגות ומאפים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה