בעולם

תל אביב קיימת? לפי השעשועון האירופאי התשובה היא לא

שעשעון הטריוויה של ערוץ 5 השוודי הציג שאלה במסגרתה הוצבה מפת ישראל, אך מסתבר שלשיטתם מדובר ב"מדינת פלסטין"
מערכת ice | 
שעשועון הטריוויה "חופשי לכולם" המשודר בטלוויזיה השוודית חולל סערה אמש (שלישי) לאחר שפרסם מפה של מדינת ישראל עם הכיתוב "מדינת פלסטין". אם לא די בכך, על המפה הופיעו רק ערים ערביות, מעורבות או עתיקות - ירושלים, יפו, עכו, חיפה, נצרת, רמאללה, עזה, חאן יונס ואחרות. את תל אביב, כך מסתמן, השוודים מעדיפים למחוק.
המפה המקוממת הוצגה בזמן שהמתמודדת נשאלה מה מוצאה של הזמרת השוודית הפופולרית ליילה באגה ווהלגרן, בת לאמא שוודית ואב פלסטיני.
שגרירות ישראל בשוודיה מיהרה להגיב. בעמוד הטוויטר הרשמי שלה הציגו שאלת טריוויה נגדית לקהל: "מה על ערוץ 5 ומפיק התוכנית לעשות כאשר הם מציגים מפה שבה אין זכר לישראל? א. לבדוק את הגרפיקה. ב. להשקיע זמן רב יותר בתחקיר. ג. להתנצל. ד. כל התשובות נכונות".
שגריר ישראל בשבדיה זיו נבו קולמן אמר כי השגרירות: "נדהמה לראות את המפה בשעשועון הפופולרי, שבה נמחקה מדינת ישראל. בחרנו לאתגר את מפיקי השעשועון בתגובה אינטראקטיבית שמשכה את תשומת לבו של המפיק והביאה לסיקור אוהד בעיתונות השבדית".
בתגובה להודעת השגרירות, מפיק התכנית השיב בהתנצלות וכתב שהטעות תתוקן בהקדם. "זו הייתה טעות. אנחנו נתקן את זה בהקדם האפשרי. סליחה", צייץ המפיק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה