בעולם

היסטוריה בדרום קוריאה: כולם יהפכו צעירים בשנה - וזו הסיבה

חוק חדש בקוריאה הדרומית משנה את שיטת חישוב הגיל המסורתית, הקובעת שתינוק נולד בגיל שנה, ובכל 1 בינואר מתוספת שנה לגילו
מערכת ice | 
גן ילדים בקוריאה (צילום יחצ הלן דורון)
האסיפה הלאומית של דרום קוריאה קיבלה ביום חמישי האחרון חוק שמשנה את שיטת חישוב הגיל המסורתית במדינה, כשהמשמעות הישירה: כלל האזרחים יהפכו צעירים בשנה או שנתיים.
לפי השיטה הנהוגה בדרום קוריאה, תינוק שאך נולד נחשב כבן שנה ולא אפס. בכל 1 לינואר – מתווספת שנה לגילו. לפי השיטה השנויה במחלוקת, תינוק שנולד רגע לפני השנה האזרחית החדשה, הופך לבן שנתיים עוד ביממה הראשונה לחייו.
הסיבוך לא מסתיים בכך: קיימת מערכת נפרדת לחישוב גיל גברים שנכנסים לשירות צבאי והגיל החוקי לשתיית אלכוהול ולעשן. במקרים אלה, גילו של אדם מחושב מאפס בלידה ולא שנה, אך גם פה נוספת שנה ב-1 לינואר.

על פי הגרדיאן, המסורת הדרום קוריאנית גררה ביקורת מצד פוליטיקאים המאמינים שהיא גורמת לכלכלה האסייתית הגדולה ומעצמה טכנולוגית ותרבותית עולמית, להיות מיושנת. הנשיא, יון סוק-יאול, מתח ביקורת על השיטות המרובות לחישוב גילאים כבזבוז משאבים.
הבלבול אמור להסתיים ביוני - לפחות במסמכים רשמיים - כאשר החוקים הקובעים שימוש רק בשיטה הבינלאומית הרגילה בכלל העולם של ספירת גילאים נכנסים לתוקף.
ג'ונג דה-און, עובדת משרד בת 29, אמרה שהיא מברכת על השינוי, מכיוון שהיא תמיד הייתה צריכה לחשוב פעמיים כששאלו אותה לגילה בחו"ל. "אני זוכרת שזרים הסתכלו עליי בתמיהה כי לקח לי כל כך הרבה זמן להשיב", אמרה. "מי לא יקבל בברכה להיות צעיר בשנה או שנתיים?"
המקורות לחישוב המוזר אינם ברורים. תיאוריה אחת היא שגיל שנה בלידה לוקח בחשבון את זמן השהות ברחם - עם תשעה חודשים מעוגלים כלפי מעלה ל-12. אחרים מקשרים את זה למערכת מספרית אסייתית עתיקה שלא היה לה מושג אפס.
הסברים לשנה הנוספת שנוספה ב-1 בינואר מורכבים יותר. כמה מומחים מצביעים על התיאוריה לפיה הקוריאנים הקדמונים הציבו את שנת הלידה שלהם בתוך מחזור לוח השנה הסיני של 60 שנה, אבל, בתקופה שבה לא היו לוחות שנה רגילים, נטו להתעלם מיום לידתם ופשוט הוסיפו שנה שלמה ביום הראשון של לוח השנה הירחי. השנה הנוספת ב-1 בינואר הפכה לדבר שבשגרה כאשר יותר דרום קוריאנים החלו לצפות בלוח השנה המערבי.
האסיפה הלאומית, שאישרה את השינוי השבוע, אמרה כי הוא "יפתור את הבלבול החברתי שנגרם מהשימוש הסותר בחישובי גיל ותופעות הלוואי הנובעות מכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה