בעולם

העופות ייעלמו מהמדפים? זו המגמה המדאיגה שעלולה להגיע לארץ

ייצור ההודו לחג המולד בבריטניה הוא בדרך כלל כ-8.5 עד 9 מיליון עופות. מתוכם, קצת יותר ממיליון מתו או נהרגו. כעת בסופרמרקטים מתחילים להיערך לקראת המחסור
מערכת ice |  1
תרנגולות (צילום pexels)
בריטים עשויים למצוא את עצמן נאבקים כדי להשיג תרנגול הודו או אווז לשולחן חג המולד השנה, לאחר שראש תעשייה דיווח כי כמחצית מהם מתו או נפטרו בגלל ההתפרצות הגדולה ביותר של שפעת העופות במדינה. העניין הזה מתרחש כשביראל התגלו לאחרונה שני מוקדי התפרצות שונים שגררו סגרים והגבלות על משקי העופות.
ריצ'רד גריפית'ס, מנכ"ל מועצת העופות הבריטית, אמר למחוקקים שחקלאים בריטיים מייצרים בדרך כלל 1.2 עד 1.3 מיליון עופות בחופשיות לתקופת החג. "ראינו בסביבות 600,000 מהציפורים החופשיות הללו מושפעות ישירות", אמר.
במתן עדות לוועדה לאיכות הסביבה, המזון והכפר של הפרלמנט, אמר גריפית'ס כי ייצור ההודו לחג המולד בבריטניה הוא בדרך כלל כ-8.5 עד 9 מיליון עופות. מתוכם, קצת יותר ממיליון מתו או נהרגו.
הוא לא ידע מה תהיה ההשפעה על המחירים. "זו באמת שאלה לקמעונאים בשלב זה. אנחנו לא יודעים איך הפערים בתוך הקמעונאות הולכים להתמלא", אמר.
קבוצות הסופרמרקטים הגדולות עד כה היו רגועות יחסית בהצהרותיהן הפומביות לגבי זמינות הודו בחג המולד.
מובילת השוק טסקו אמרה באוקטובר שהיא צפויה לספק את הביקוש, בעוד שבתחילת החודש אמרה סיינסבורי'ס שהזמינה יותר תרנגולי הודו לחג המולד השנה מאשר בשנה שעברה, מה שנותן לו חיץ למקרה שהמשבר אכן יעכב את האספקה.
כמו כן, מרקס אנד ספנסר, שמוכרת בדרך כלל אחד מכל ארבעה תרנגולי הודו טריים הנצרכים בבריטניה בחג המולד, אמרה שיש לה תוכניות חזקות להגן על האספקה.
עם זאת, מגדל העופות פול קלי אמר לוועדה, "יהיה מחסור גדול וגדול של תרנגולי הודו בריטיים לחופשות השנה על המדפים", וציין כי "ההשפעה הגדולה ביותר הייתה על הסופרמרקטים".
גריפיתס אמר כי מאז תחילת אוקטובר היו כמעט 140 מקרים של שפעת העופות בבריטניה, עם 1.6 מיליון ציפורים שהושלמו. לדבריו, 36% מחוות העופות בבריטניה כפופות כעת לפיקוח על שפעת העופות, מה שאומר שיש להחזיק ציפורים בתוך הבית. "אז זה עצום וה...עלויות לתעשייה וייצור מזון הן בפוטנציה עצומות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על חיות לא אומרים נפטר
    אבי 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפטר הוא קיצורו של הצירוף 'נפטר מן המצוות'. היות ועופות לא מקיימים מצוות, אי אפשר לאמר עליהם נפטרו.
    סגור