בעולם

אמריקה בפאניקה: הקרטל המקסיקני מציף את המדינה בסוכריות סמים

יותר קל להכנה מקוקאין והרואין, יותר זול, ומושך את עיניהם של הילדים: ארצות הברית מתמודדת עם סם חדש שמציף את המדינה
מערכת ice | 
"סוכריות" פנטניל שנתפסו בארה"ב (צילום DEA)
מינהל אכיפת הסמים האמריקאי ומחלקות המשטרה ברחבי המדינה הוציאו הזהרה מפני אסטרטגיה חדשה של קרטלי הסמים למכירת פנטניל: מכירה של כדורי פנטניל צבעוניים הדומים לממתקים כדי לחבר מתבגרים.
מנגד, אנשי קרטל סינלואה, ארגון הפשע המקסיקני שעומד מאחורי המשלוחים הגדולים ביותר של פנטניל לארה"ב, אמרו לביזנס אינסיידר שכוונתם היא למעשה הפוכה.
הרשויות בארה"ב החלו את הקמפיין שלהם מספר חודשים לפני ליל כל הקדושים, והזהירו מפני ניסיונות לכאורה של קרטלי סמים מקסיקנים לפתות ילדים לסמים על ידי מכירת כדורי פנטניל בצבעי הקשת והוספת פנטניל לסוכריות החג.
 "מגמה מדאיגה של פנטניל צבעוני הזמין ברחבי ארצות הברית", נכתב באזהרה. "כדורי פנטניל ואבקה המגיעים במגוון צבעים, צורות וגדלים - הם מאמץ מכוון של סוחרי סמים להניע התמכרות בקרב ילדים ומתבגרים".
הדיווחים תיארו כמויות גדולות של כדורים צבעוניים והזהירו את ההורים לדאוג לילדיהם. פעיל קרטל המעורבים בייצור ובמשלוח של פנטניל ממקסיקו אמרו כי הצביעה "נועדה לגרום לזה להיראות שונה מקוק או הרואין לבן", אמר הסוחר שדיבר בעילום שם.
ב-2021 לבדה, יותר מ-100,000 אנשים בארה"ב מתו ממנת יתר של פנטניל. רובם היו מקרי מוות בשוגג לאחר שימוש בחומר כמו קוקאין, הרואין או כדורי Percocet מזויפים שהיו מרוכזים באופיואיד.

"אנחנו יודעים שחלק מהסוחרים בארה"ב התחילו לערבב קוקאין עם פנטניל מבלי ליידע את הקונים שלהם, וזה מסוכן מאוד", אמר הפעיל והסיר אחריות, "מה שלא יקרה כשלוקחים את זה מהידיים שלנו, זו לא הבעיה שלנו".
למרות החששות, סקירת וושינגטון פוסט מאמצע אוגוסט עד סוף אוקטובר מצאה רק מקרה אחד של בליעה מקרית של כדור פנטניל צבעוני על ידי ילד בן שנתיים.
עם זאת, ב-17 בנובמבר, משרד האוצר האמריקני הכריז על סנקציות נגד חברי לה נואבה פמיליה מישואקנה, קרטל מקסיקני נוסף, והאשים אותו בשיווק 'פנטניל קשת בענן' וב"מאמץ מכוון להניע התמכרות בקרב ילדים ומתבגרים".
פעיל קרטל סינלואה הכחיש שהארגון שלו מכוון לילדים או מתבגרים בארה"ב. "למה שנרצה להפוך את הילדים למכורים? מה זה יעזור לנו?" אמר הסוחר לאינסיידר. "אנחנו רוצים למכור את מה שהאנשים מבקשים בארה"ב, אבל זה לא לילדים או לאנשים שלא רוצים לקחת סמים".
ארגונים כמו קרטל סינלואה ולה נואבה מייצרים פנטניל בצורה של כדורי Percocet כחולים מזויפים או מוסיפים אותו למנות הרואין במשך ארבע שנים לפחות.
פנטניל זול יותר להכנה מכיוון שהוא אופיואיד סינתטי ואינו דורש את הזמן וההוצאות להכנת הרואין או קוקאין. ההכנסה ממכירת האופיואיד עשויה להיות עד פי חמישה מזו של קוקאין או הרואין.
דו"ח של DEA שהודלף משנת 2019 כינה את הקרטל "מפיק וסוחר בולט של פנטניל המיוצר במקסיקו אל תוך ארצות הברית", על פי פרויקט העיתונות החוקרת Forbidden Stories.
ההתמקדות הגוברת של הקרטלים בייצור פנטניל באה לידי ביטוי בכמויות שנתפסו. במחוז סן דייגו לבדו, כמות הפנטניל שיורט על ידי המכס והגנת הגבולות של ארה"ב עלתה מ-1,599 פאונד בשנת 2019 ליותר מ-6,700 פאונד בשנת 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה