בעולם

רה"מ בריטניה מברך: "מצפה לעבוד עם נתניהו"

ראש הממשלה הבריטי מצפה ומייחל לעבוד עם נתניהו. את המסרים הוא כבר העביר היום דרך הנשיא הרצוג וגם פנה ישירות לנתניהו
דוד זולדן | 
רישי סונאק, בנימין נתניהו (צילום טוויטר/ רישי סונאק, פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
"בשם העם הבריטי, אני רוצה לברך את בנימין נתניהו על ניצחונו בבחירות בישראל" אמר ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק והציג את הנושאים לשיתוף פעולה: "בנושאים כגון מסחר, ביטחון וטכנולוגיה למדינות שלנו יש שיתוף פעולה רב ואני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה החוזר".
מוקדם יותר היום נפגש סונאק עם הנשיא יצחק הרצוג בוועידת האקלים בשארם א-שייח ומבחינת ישראל זו פתיחה נהדרת להידוק היחסים עם המנהיג הטרי. לסונאק שנבחר לראשות הממשלה בחודש שעבר שיחק המזל שהרי בחירתו הגיעה לאחר שהוא היה היחיד שזכה בתמיכה הנדרשת של מאה חברי פרלמנט, כשהמועמדת השנייה פני מורדנט לא הצליחה להשיג את החתימות ופרשה מהמרוץ ברגע האחרון.
סונאק הוא ראש הממשלה השלישי של בריטניה בשלושה חודשים האחרונים, אחרי שטראס החליפה את בוריס ג'ונסון ב-6 בספטמבר והתפטרה אחרי 45 ימים בלבד. הוא התמודד נגד טראס בפריימריז באוגוסט האחרונים והגיע עד הסיבוב הסופי, אך לבסוף זכה ב-43 אחוזי תמיכה בלבד אל מול 57 לטראס.
לסונאק יש יתרון בהתמודדות עם משברים פיננסיים, כאשר הוביל את התמודדות המדינה עם משבר הקורונה. כבר בעת הצגת התקציב השנוי במחלוקת של טראס, סונאק הזהיר כי הרפורמות הכלכליות שבסופו של דבר הפילו את הממשלה יובילו לכאוס, נפילה בשווי הליש"ט ופאניקה בבורסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה