בעולם

ביידן אישר: ארה"ב תספק לאמירויות ולערב הסעודית נשק במיליארדים

כחלק מהניסיון לבלום את איראן, ממשל ביידן אישר מכירת טילים ותחמושת בהיקף של מיליארד דולר לערב הסעודית ורקטות בהיקף של 1.2 מיליארד לאיחוד האמירויות
שרון בירקמן | 
תחמושת-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ממשל ביידן אישר מכירת נשק בשווי מיליארדי דולרים לערב הסעודית ולאיחוד האמירויות. המכירה היא צעד נוסף בתמיכה האמריקאית לשתי בעלות בריתה. זאת, במסגרת המאמצים האמריקאיים לבלום את השפעת איראן וצבאותיה ובצל הסלמת הסכסוכים במזרח התיכון.
משרד החוץ האמריקאי הודיע לקונגרס כי אושר הסכם מכירת טילים מסוג Hellfire וטילי Sidewinder, כמו גם תחמושת לתותחים, טנקים ומקלעים לערב הסעודית, בעסקה בשווי של למעלה ממיליארד דולר. בחודש אוגוסט הסיר הנשיא ביידן מגבלות על מכירת נשק התקפי לערב הסעודית. זאת, במטרה להפסיק את המלחמה בין ערב הסעודית והמורדים החות'ים בתימן. בשנה מאז טבח השבעה באוקטובר, החות'ים הפכו לאגרסיביים יותר, כשהם מכוונים לספינות מסחריות בים האדום. חמאס והחות'ים ממומנים על ידי איראן.
משרד החוץ האמריקאי הודיע בנוסף כי אושר הסכם למכירת מערכות רקטות מונחות GMLRS וטילים ארוכי טווח ATACMS לאיחוד האמירויות בעסקה בשווי של עד 1.2 מיליארד דולר. ההסכם כולל גם הדרכה ותמיכה עבור שתי המערכות.

אם ההחלטה לא תיחסם על ידי הקונגרס, הצדדים יחלו במו"מ. טיל ה-Sidewinder מיוצר על ידי RTX; יתר הנשק מיוצר על ידי לוקהיד מרטין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה