בעולם

סין מקפיאה נכסים של 9 חברות אמריקאיות שמכרו נשק לטייוואן

סין מעלה הילוך בניסיון להשתלט על טייוואן וכעת מגבילה את פעילותן של חברות נשק אמריקאיות בשטחה; ההגבלות כוללות גם הקפאת נכסים
שרון בירקמן | 
שי ג'ינפינג וג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik, ויקיפדיה/ Dati Bendo)
סין הודיעה על צעדים נגד תשע חברות ביטחוניות אמריקאיות בעקבות מכירת נשק לטייוואן. הצעדים כוללים הקפאת נכסים של החברות בתוך סין, במטרה להפעיל לחץ נוסף על ארצות הברית להפסיק את מכירת הנשק לאי. זאת, מאחר שבייג'ינג טוענת שטייוואן היא חלק מהטריטוריה שלה.
בהודעת משרד החוץ הסיני נמסר כי הצעדים נגד החברות, כולל Sierra Nevada Corporation, Stick Rudder Enterprises LLC, Cubic Corporation, S3 Aerospace, TCOM Ltd Partnership, TextOre, Planate Management Group, ACT1 Federal ו-Exovera, נכנסו לתוקף היום ויכללו הקפאת נכסים בתוך סין. כמו כן, הוטל איסור על ארגונים ואנשים פרטיים בסין לקיים עסקאות עם החברות הללו. ההודעה תיארה את הפעולות כצעדים תגובתיים.

סין הטילה בעבר סנקציות דומות על חברות נוספות, כולל יחידות של לוקהיד מרטין, בשל מכירת נשק לטייוואן. סין מתנגדת בתוקף למכירת נשק אמריקאי לטייוואן, ומשרד ההגנה הסיני הגיש בעבר תלונה בנושא. בשנים האחרונות סין הגברה את הלחץ הצבאי והפוליטי על טייוואן, אשר דוחה בתוקף את דרישותיה. דובר משרד החוץ הסיני קרא ביום רביעי לארצות הברית "להפסיק מיד את המגמה המסוכנת של חימוש טייוואן, להפסיק לשתף פעולה ולתמוך בעצמאות טייוואן, ולהפסיק לערער את השלום והיציבות במיצר טייוואן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה