בעולם

בריטניה עוצרת משלוחי הנשק לישראל: "מפרה את החוק בעזה"

בריטניה נגד ישראל: שר החוץ הבריטי, דיוויד לאמי, הודיע כי בריטניה תשעה לאלתר 30 רישיונות ייצוא נשק לישראל מתוך 350: "חשש שישראל מפרה את החוק הבינלאומי בעזה". חבר הכנסת מהליכוד זעם: "בגידה בעולם החופשי. אתם הבאים בתור"
מערכת ice | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צה"ל)
בריטניה יוצאת היום (שני) בהחלטה דרמטית במיוחד נגד מדינת ישראל, אחרי ששר החוץ הבריטי, דיוויד לאמי, הודיע כי בריטניה תשעה לאלתר 30 רישיונות ייצוא נשק לישראל מתוך 350, בשל חשש לטענתה להפרת החוק הבינלאומי מצד ישראל בעזה, כאשר רישיונות הנשק המדוברים הם בעיקר של נשק התקפי.
שר החוץ של בריטניה, דיוויד לאמי, דיבר בנושא וטען כי לא מדובר באמברגו נשק, אלא עצירת רישיונות להספקת נשק לישראל. שר החוץ הבריטי טען כי הסיבה לכך היא "חשש שישראל מפרה את החוק הבינלאומי בעזה".
על פי דיווחים בממלכה, שר החוץ הבריטי דיבר בפרלמנט המקומי וטען כי "זה לא איסור גורף על ייצוא נשק ולא אמברגו נשק. ההחלטה לא התקבלה בקלות. הרשו לי להשאיר את הבית הזה ללא ספק - בריטניה ממשיכה לתמוך בזכותה של ישראל להגנה עצמית בהתאם לחוק הבינלאומי".
חבר הכנסת מהליכוד, דן אילוז, העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו בו תקף את בריטניה על ההחלטה השנויה במחלוקת: "ההחלטה של בריטניה להשעות רישיונות ייצוא נשק לישראל היא בגידה בעולם החופשי".
עוד הוסיף אילוז: "ב-7 באוקטובר, חמאס שחט תינוקות בעריסות, שרף משפחות חיות ורצח באכזריות ילדים והורים בבתיהם. חיילי צה"ל נלחמים ומקריבים את חייהם לא רק למען ישראל, אלא כדי להגן על כל העולם החופשי. אם ישראל לא תנצח את הטרור כאן, אתם הבאים בתור. העולם צריך להתעורר".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה