בעולם

זו המדינה שבה משלמים על חשמל - גם אם לא משתמשים

מחיר החשמל בפקיסטן עלה בשנים 2018-2020 ב-15%-10%. הסכמי המסדרון הכלכלי פקיסטן-סין (CPEC) שהיו אמורים להיטיב עם המדינה, סיבכו את פקיסטן בחובות של 26.6 מיליארד דולר לענק הסיני
שרון בירקמן | 
כלכלה (צילום shutterstock)
עם החוב הגבוה בעולם לסין, פקיסטן נמצאת כעת במצב כלכלי קשה ומבצעת רפורמות כלכליות תחת חבילת חילוץ חדשה של קרן המטבע הבינלאומית בהיקף של שבעה מיליארד דולר. במרכז הבעיות הכלכליות של פקיסטן נמצא משבר חשמל שהתפתח כתוצאה מהסכמים עם חברות סיניות במסגרת פרויקט המסדרון הכלכלי פקיסטן-סין.
החל מ-2015 ביצעה סין השקעות נרחבות בפקיסטן במסגרת פרויקט המסדרון הכלכלי פקיסטן-סין (CPEC). כחלק מה"מסדרון" השקיעה סין בבניית רשת תחבורה שמחברת בין נמל גוואדר שבפקיסטן לסין, כולל מסילות ברזל, כבישים מהירים ונתיבים נוספים, בניית תחנות כוח חדשות ושדרוג תשתיות האנרגיה הקיימות, והקמת פארקים כלכליים בפקיסטן.
במסגרת הסכמי האנרגיה של ה"מסדרון", פקיסטן אפשרה לחברות סיניות לפעול כיצרניות חשמל עצמאיות (IPP). החברות הסיניות השקיעו בפרויקטים להפקת חשמל וגלגלו את עלויות ההשקעות על הצרכן. ממשלת פקיסטן התקשתה להגביל את תעריפי החשמל של החברות הסיניות, בעיקר מכיוון שהתחייבה לתשלומים קבועים לחברות האלה בהסכמי "המסדרון", גם אם החברות לא מספקות חשמל. בנוסף, תחנות הכוח הסיניות זקוקות לתחזוקה שוטפת.

החשמל הסיני הביא לזינוק של 10%-15% בתעריפי החשמל בפקיסטן בשנים 2018-2020. העלויות מקטינות את כוח הקנייה של האזרחים ומשפיעות גם על רווחיות העסקים המקומיים.
למרות חבילת החילוץ הבינלאומית, המדינה עדיין מתמודדת עם ניהול החוב כלפי סין. באחרונה פנתה ממשלת פקיסטן לסין בהצעות להארכת החזרי החוב בתחום האנרגיה בהיקף של לפחות 16 מיליארד דולר והארכת מועד החזרי הלוואות בגובה ארבעה מיליארד דולר. המו"מ עם סין לא צפוי לפתור את הבעיה ארוכת הטווח הנובעת מהחוב של פקיסטן לסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה