בעולם

תקלה נדירה: הכשל ההרסני גרם למטוס להתרסק סמוך לבתי מגורים

61 בני אדם נהרגו בהתרסקות קטלנית של מטוס נוסעים בסאו פאולו שבברזיל. תיעודים רבים התפרסמו ברשת עם קבל הדיווחים על האירוע המחריד, בהם נראה המטוס מסתחרר באוויר תוך שהוא צונח לקרקע ללא שליטה. חקירת המקרה בעיצומה אך מומחים מציעים אפשרויות למה בדיוק גרם לתופעה
מערכת ice | 
התרסקות מטוס-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
תושבי סאו פאולו בברזיל נדהמו ביום שישי האחרון עם פרסום האירוע המחריד, בו מטוס נוסעים נקלע לסחרור באוויר והחל לצנוח לכיוון הקרקע, עד שהתרסק ומה שנותר ממנו החל לבעור, באזור מגורים.
61 בני אדם, ביניהם 57 נוסעים ו-4 אנשי צוות, קיפחו את חייהם בתאונה הנוראית, שלפי שעה אף גורם רשמי לא הסביר אותה ונראה כי חקירת המקרה תימשך זמן רב. זאת מאחר ועל פי מומחים מדובר בתופעה נדירה נראית לעתים רחוקות בעולם התעופה.
 
עדי ראייה שהגיעו לזירת ההתרסקות העידו כי מדובר ב"זירת אימה" של ממש. חלקי המטוס שנותרו ממנו התעופפו לכל עבר וגוף המטוס המרוסק התלקח. הקופסא השחורה של המטוס אותרה וחקירת התאונה עלתה לראש סדר העדיפויות ברשויות בברזיל.
תחילה דווח כי ככל הנראה תנאי מזג האוויר הם אלו שגרמו למטוס להתרסק, אך מומחים בברזיל הסביר לרשת AP כי סיבה זו לא מספיקה, לכשעצמה, לגרום להתרסקות כזו ולמטוס להסתחרר בצורה הזו.
הסחרור כונה בפי המומחה כ"סחרור שטוח", בו המטוס לא מצליח לייצר כוח אפקי וצונח לקרקע בקו ישר. עוד טוען המומחה כי הסיכוי של הטייס לקחת בחזרה את השליטה על המטוס הוא אפסי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה