בעולם

עולם שלם בהלם: כך הגיבו הבכירים לירי בדונלד טראמפ

הירי בנשיא רצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ גרר תגובות מכלל מנהיגי העולם ומנהיגי ישראל, נתניהו: "אני ושרה היינו בשוק מהמתקפה על טראמפ. מתפללים לשלומו ולהחלמתו המהירה"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
נשיא ארצות הברית לשעבר ומועמד נוכחי לנשיאות, דונאלד טראמפ, נורה ונפצע קלות בניסיון התנקשות בעצרת בפנסילבניה. על פי התיעוד בשידור החי, נורו מספר יריות לעבר נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שפונה מהמקום כשהוא מדמם מאוזנו. 
הירי גרר תגובות הלם ברחבי העולם, נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, כתב בין היתר: "אין מקום לאלימות בדמוקרטיה שלנו, על כולנו לחוש הקלה שטראמפ לא נפצע באורח חמור. עלינו לנצל את הרגע הזה כדי להתחייב מחדש לכבוד והגינות בפוליטיקה שלנו". 
 
נשיא ארצות הברית הנוכחי והמתחרה הישיר של טראמפ, ג'ו ביידן כתב: "ניסיתי להשיג את טראמפ ואני מתכנן לדבר איתו בקרוב. אני אסיר תודה לשמוע שהוא בטוח ובמצב טוב. אין מקום במדינה שלנו לאלימות כזו. זה חולני. אסור להרשות לעצמנו לנהוג ככה, אנחנו חייבים להתאחד. הרעיון שיש אלימות פוליטית כזו בארה"ב הוא לא נתפס. כולם חייבים לגנות את זה".
 
גם בנימין נתניהו צייץ שהיה בשוק מהאירוע ושהוא ואשתו שרה "מתפללים לביטחונו והחלמתו המהירה". 
קיר סטארמר, ראש ממשלת בריטניה הגיב: "אני מזועזע מהמראות הנוראיים בעצרת של הנשיא לשעבר טראמפ. מחשבותיי עם קורבנות המתקפה".
גם הנשיא יצחק הרצוג מסר את הצהרתו: "בשם כל אזרחי ישראל, אני מאחל לנשיא לשעבר דונלד טראמפ החלמה מהירה, ומגנה באופן מוחלט וחד-משמעי את הניסיון להתנקשות בחייו. מירושלים נאחל לו טוב. מחשבותינו עם כל הפצועים ומשפחתו של ההרוג באירוע".
 
טראמפ כתב לפני מספר שעות על גבי תמונה שלו מניף אגרוף ויורד מהבמה בכנס: "הוא לא יפסיק להלחם על מנת לנציל את אמריקה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה