בעולם

טסים לחו"ל? היעד האהוב על הישראלים בסכנת מזג אוויר קיצוני

בימים האחרונים יוון התמודדה עם שריפות ענק ברקע ההתחממות הגלובלית. למרות שצוותי הכבאות המקומיים הצליחו להשתלט על המצב, השריפות עשויות להתלקח בכל רקע בשל מזג האוויר החם והיבש שבאזור
מערכת ice | 
שריפה (צילום shutterstock)
לאחרונה דווח כי חודש יוני 2024 הוא החם ביותר מאז החלו המדידות לחודש זה, מה שמסתמן כחלק מההשפעות של ההתחממות הגלובלית ועליית הטמפרטורה הממוצעת בכדור הארץ. במקביל, ביוון התחוללו בימים האחרונים שריפות ענק אשר הובילו לפינוי של מאות תושבים ותיירים, חלקם שהו ביעדים המרכזיים והאהובים ביותר על הנוסע הישראלי.
השריפות התפשטו ברחבי האי קוס והאי כיוס, ונדרשו יותר ממאה כבאים, 11 מטוסים וחמישה מסוקים בשביל לכבות את השריפות. השריפות אמנם כובו לעת עתה, אך עשויות להתלקח מחדש בכל רקע ברקע מזג האוויר שממשיך להיות חם ויבש ועם רוחות חזקות.
לא רק ביוון סובלים מההשפעות של ההתחממות הגלובלית. בימים האחרונים דווח כי עיירת הנופש הממוקמת על האי ננטקט שבניו אינגלנד נמצאת בסכנת סחף. בתים רבים נפגעים ממזג האוויר המשתנה, אחרים נהרסים לחלוטין. גורמים מעריכים כי עד שנת 2070 יותר מ-2,300 מבנים, כלומר 84% מהבתים על האי, ימצאו בסכנה של הצפה מוחלטת או סחף. התושבים והקונים מתמודדים עם המידע בדרכים שונות, למשל קנייה של שטח אחד קרוב לחוף ושטח שני מרוחק יותר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה