בעולם

סין מתקרבת להונגריה: אלו הם ההסכמים ושיתופי הפעולה החדשים

הביקור של הנשיא הסיני בצרפת נראה דרמטי פחות בהשוואה לביקור המאוחר יותר במזרח אירופה. שי ג'ינפינג שיבח את מדיניות החוץ של אובן ואמר כי המודל שבין האיחוד לבין הונגריה אפשרי לחיקוי
מערכת ice | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
נשיא סין, שי ג'ינפינג, סיים את ביקורו בצרפת ללא תוצאות משמעותיות. ג'ינפינג נפגש עם ראש ממשלת צרפת, עמנואל מקרון. מקרון קיווה, על פי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, לנצל את המפגש האישי על מנת לשכנע את הנשיא הסיני ללחוץ על פוטין להוביל להפסקת המלחמה באוקראינה. אך כנראה ללא הצלחה. תוצאות הביקור על הנשיא הרוסי יחשפו רק כאשר יבקר פוטין בסין. ביקור זה צפוי להתקיים בקרוב.
אחת מהנקודות שנדונו במפגש בין הנשיא הצרפתי לסיני הוא ייבוא האלכוהול. סין פתחה בחקירה נגד מוצרי אלכוהול המיובאים מהאיחוד. החקירה נפתחה כתגובה לחקירה של האיחוד על הסובסידיות של סין על המכוניות החשמליות שלה. שי ג'ינפינג אמר בצרפת כי סין מקבלת כרגע בברכה מוצרי קוסמטיקה מצרפת, אך אם הסכסוך על הייצור העודף של סין יחריף - השווקים האלו יהיו הבאים בתור להיפגע.
דווקא הביקור המאוחר יותר של ג'ינפינג בסרביה ובהונגריה הניב יותר תוצאות. סין הכריזה על שורה של השקעות בבודפשט ובהונגריה כולה. בין השאר תשקיע סין בפיתוח ותיקון מסילות הרכבת הישנות ובהקמת נתיב בין נמל התעופה אל עיר הבירה. בנוסף, סין תשקיע בהקמת תשתיות שיסייעו להעברת סחורות בין סין להונגריה. 
שי ג'ינפינג תיאר את הונגריה של ויקטור אורבן בתור מודל אפשרי לדרך בה עשוי האיחוד האירופי להתנהל אל מול סין. בנוסף, שיבח הנשיא הסיני את מדיניות החוץ של הונגריה. הנשיא כינה אותה "המדינה הכי מערבית במזרח אירופה". 
במהלך ביקורו בסרביה הודיע הנשיא כי הסכם הסחר החופשי בין שתי המדינות יכנס לתוקפו ב-1 ביולי. בנוסף הודיע כי יגדיל את כמות היבוא של סחורות חקלאיות ושל טיסות ישירות בין המדינות. שי ג'ינפנג זכה לקבלת פנים חמה בעיר בלגרד עם נחיתתו בה נופף הקהל בדגלי סין וסרביה. 
במהלך נאומו בבלגרד הזכיר הנשיא הסיני את התקרית בשנת 1999 בה הפציץ כוח נאט"ו את שגרירות סין בסרביה. במתקפה הזו נהרגו שלושה עיתונאים סיניים על ידי טילים אמריקנים. ארצות הברית טענה שמדובר בטעות והאשימה מפות שגויות בפגיעה הלא מתוכננת. שי ג'ינפינג אמר כי "לעולם לא ישכח" את התקרית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה