בעולם

דרמה באו"ם: למרות האיומים של נתניהו - זה המהלך של ארה"ב נגד ישראל

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לאחרונה במטרה לדון בהצעה להפסקת אש ברצועת עזה. על אף האיומים של נתניהו כי אם ארה"ב לא תטיל וטו המשלחת הישראלית תבוטל - ההצעה עברה ללא אף התנגדות מצידה של בעלת הברית החזקה ביותר של ישראל
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שני) במטרה לדון בהצעה להפסקת אש ברצועת עזה שהוצעה על ידי 10 מדינות שלא חברות במועצה. נתניהו איים כי אם ארה"ב לא תטיל וטו על ההצעה - המשלחת הישראלית לוושינגטון תבוטל. למרות זאת, ארה"ב לא התרגשה מקריאותיו של רה"מ וההצעה עברה בחיוב.
ההצעה הועלתה בידי 10 מדינות שאינן חברת במועצת הביטחון, ובהן: אלג'יריה, אקוודור, גיאנה, יפן, מלטה, מוזמביק, צפון קוריאה, סיירה לאון, סלובניה ושוויץ. בהצעה הודגש הצורך המיידי בהפסקת אש מורחבת במהלך חודש הרמאדן במקביל להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה, וכן קוראת לשחרור כלל החטופים. חשוב לציין כי ההצבעה היא בעיקר הצהרתית ואינה בהכרח אומרת שישראל תעצור את הלחימה ברצועת עזה, אך יש לה מסר חזק מאוד לקהילה הבינלאומית, ומדובר באמירה ברורה מאוד מצד בעלת הברית החזקה ביותר של ישראל.
 
ראש הממשלה נתניהו אמר מוקדם יותר: "אם ארה"ב לא תטיל וטו על ההחלטה באו"ם להפסקת אש שאינה מותנית בשחרור חטופים, אני מבטל את יציאת המשלחת הישראלית לוושינגטון". עם זאת, נראה כי המאמצים הדיפלומטיים של ישראל לא עזרו בסיטואציה זו, להבדיל מההצבעות הקודמות.
בהמשך דווח כי המשלחת הישראלית אכן בוטלה, כפי שנתניהו הצהיר שיעשה. מלשכת רה"מ נמסר: "ארה"ב נסוגה מעמדתה העקבית במועצת הביטחון שבה קשרה רק לפני כמה ימים בין הפסקת אש לשחרור החטופים (סעיף 1). בהחלטה הקודמת סין ורוסיה הטילו וטו בין השאר משום שהן תמכו בהפסקת אש בלי שחרור החטופים. בהחלטה הנוכחית רוסיה וסין תמכו, יחד עם אלג'יריה ומדינות אחרות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה