בעולם

טינדר מסוכן ליהודים? האנטישמיות באפליקציה גוברת

"ללא ציונים": מאז ה-7 לאוקטובר, יהודים צעירים המחפשים אהבה ברחבי העולם מעידים כי טינדר ואפליקציות הכרויות נוספות מציגות להם התאמות עם פרופילים בעלי מסרים אנטישמיים ופרו פלסטיניים

מערכת ice | 
כך אפליקציית טינדר הביאה לחטיפה (צילום shutterstock)
מאז ה-7 לאוקטובר, עם התגברות השנאה נגד יהודים ברחבי העולם, אתרי ההיכרויות הפכו לפלטפורמה נוספת לגילוי אנטישמיות. לפי סקר של הליגה נגד השמצה שבחן את התופעה, יותר מחצי מהנדגמים היהודים שלקחו בו חלק ועשו שימוש באפליקציות היכרויות חוו הטרדות ואפליה מסוג כלשהו על רקע יהודתם.
באתר ה-Jewish Chronicle פורסמה כתבה מקיפה בנושא גילויי האנטישמיות באתרי ההיכרויות הינג' וטינדר. הם נתנו מספר דוגמאות לפרופילים, באחד מהם נכתב: "אני איימי, חובבת גורי כלבים ומשוגעת על גברים שתומכים ב'פלשתין החופשית'".
עוד בחורה בשם לורין כתבה בפרופיל "בלי ציונים". עוד משתמשת יהודייה סיפרה שבהינג'  אמרו לה "להצטרף לאבותיה בתאי הגזים".  סיפור נוסף שעלה לכותרות הוא  של נוי לייב בן ה-32, ישראלי המתגורר בארצות הברית וסיים מילואים כלוחם לאחרונה.
לייב טוען שנחסם מאפליקציות ההיכרויות כי פרסם תמונה שלו במדים עם נשק. בראיון לניו יורק פוסט הוא אמר: "מעולם לא עשיתי שום דבר רע. אם הייתי אומר משהו לא הולם למשתמש אחר, שם תמונה מזויפת או משקר לגבי משהו שאלה דברים שאנשים אחרים עושים ועדיין לא נחסמים, אולי אז הייתי מבין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה