בעולם

הסטודנטים חושפים בכאב: "יש כאן יותר דגלי אש"פ מאשר ברמאללה"

ברקע עליית האנטישמיות ברחבי הקמפוסים בעולם ובצפון אמריקה בפרט, ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות התכנסה לדיון בנושא "הצדעה לפעילים פרו-ישראליים בקמפוסים בעולם". יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, מסר: "המאבק באנטישמיות בקמפוסים ברחבי העולם זה מאבק על הזהות היהודית כולה"
מערכת ice |  1
הפגנות פרו פלסטיניות בעולם (צילום shutterstock)
מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, הקמפוסים בצפון אמריקה הפכו לאחד ממוקדי האנטישמיות המרכזיים, לצד הפגנות פרו פלשתינאיות. האנטישמיות בקמפוסים מקודמת גם על ידי מרצים ואנשי סגל. לפי הנתונים של ארגון "הלל", מאז פרצה המלחמה בישראל נרשמו כ-700 תקריות אנטישמיות בקמפוסים בארה"ב, מדובר בעליה של יותר מ- 700% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
סקרים שהתבצעו ברחבי האוניברסיטאות בצפון אמריקה מצאו כי 73% מהסטודנטים היהודים בארה"ב הבחינו באנטישמיות וחוו אותה באופן אישי מאז תחילת השנה האקדמית, ו- 37% מהסטודנטים היהודים נאלצים להסתיר את זהותם היהודית.  בסקר שנעשה בצרפת לפני המלחמה, נמצא כי 9 מתוך 10 סטודנטים יהודים היו קורבנות לאירועים אנטישמיים.
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל היום), התכנסה היום (שני), לדיון בנושא "הצדעה לפעילים פרו-ישראלים בקמפוסים בעולם". פורר מסר: "המאבק באנטישמיות בקמפוסים ברחבי העולם זה מאבק על הזהות היהודית כולה. הסטודנטים היהודים ברחבי העולם מתמודדים עם תופעות מאוד קשות של גילויי אנטישמיות ואנחנו כוועדה עסקנו בכך כבר לפני כשנה. אני מצפה ממשרד התפוצות לרכז פורום של כל הארגונים האזרחים בקמפוסים השונים כדי לנסות לסייע ולתכלל את הפעילות של כולם".
ידין אלדר, אונ' גלזגו בסקוטלנד: "מאז פרצה המלחמה באוקטובר, זרקו לי אבנים על החלון, האוניברסיטה ביקשה ממני להוריד את דגל ישראל שהיה תלוי לי על החלון בדירת המגורים וקיבלתי איומים ברצח ברשתות החברתיות. באוניברסיטה בסקוטלנד יש היום יותר דגלי אש"פ מאשר ברמאללה. אני מכיר פה סטודנטים יהודים ואף אחד לא מחצין את הזהות שלו בגלוי. רשתות הטלוויזיה הבינלאומיות מציגות את ישראל בצורה השלילית ביותר בלי שום איזון".
גל מלכה, הסוכנות היהודית: "יש לנו שליחים במגוון גדול של מדינות ברחבי העולם. בחמשת החודשים האחרונים יש עלייה של 50% בהשתתפות של ישראלים ויהודים באירועים פרו ישראלים. הנתונים האלה מעידים על הבעת אמון גדולה בשליחים הישראלים של הסוכנות שנמצאים בשטח. כל אוניברסיטה בארה"ב שמקבלת מימון מכספי ציבור יכולה להיות נתבעת על גילויי אנטישמיות שמתרחשים בשטחה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    20 שנה של פעילות פרו פלסטינית בקמפוסים ומשרד החוץ נרדם (ל"ת)
    איפה משרד החוץ??? 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור