בעולם

היסטוריה: חללית פרטית מארה"ב נחתה שלמה על הירח

הגשושית אודיסאוס שנבנתה על ידי החברה המסחרית Intuitive Machines, נגעה בקרקע. זוהי החללית הפרטית הראשונה שנחתה שלמה על פני הירח בפעם הראשונה מזה חצי מאה. אזורי הקוטב של הירח משכו עניין רב בשנים האחרונות בגלל קרחוני מים החבויים במכתשים באזור
מערכת ice | 
נחיתה על הירח (צילום pixabay)
הגשושית אודיסאוס שנבנתה על ידי החברה המסחרית Intuitive Machines, נגעה בקרקע הלילה (שישי). זוהי החללית הפרטית הראשונה שנחתה שלמה על פני הירח בפעם הראשונה מזה חצי מאה. על פי הניו יורק טיימס, אתר הנחיתה הוא סמוך למכתש מלאפרט A, כ-185 קילומטרים צפונית לקוטב הדרומי של הירח.
עוד מדווחים בעיתון כי אזורי הקוטב של הירח משכו עניין רב בשנים האחרונות בגלל קרחוני מים החבויים במכתשים באזור. הגשושית יצאה מכדור הארץ ב-15 בפברואר כשהיא מצוידת בכלים לחקר פני הירח והשלימה מסע של 384,400 ק"מ. היא נושאת בתוכה 125 פסלונים של האמן האמריקני ג'ף קונס בתקווה להפוך ליצירות האמנות הראשונות על הירח.
 
אולם הנחיתה לא הייתה מושלמת והיו במהלכה בעיות טכניות. דובר החברה מסר כי  מכשיר לייזר שעל החללית אמור היה לספק נתונים על הגובה והמהירות, אך הוא לא פעל כראוי. זו הסיבה גם שהחללית ביצעה סיבוב נוסף סביב הירח עד שמצאו פיתרון שיאפשר את הנחיתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה